◄ اخذ کمیسیون های نجومی ادامه دارد/ کرایه رانندگان کامیون پرداخت نمی شود
مشکل پرداخت نکردن کرایه ها توسط شرکت های بزرگ مقیاس و حتی صاحبان کالای خرد نیز یکی از مهمترین مشکلات رانندگان کامیون است.
رانندگان کامیون از ادامه روند اخذ کمیسیون های نجومی توسط برخی شرکت های حمل و نقل خبر دادند.
به گزارش تین نیوز، تعدادی از رانندگان کامیون در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کردند: به نظر می رسد موضوع دریافت کمیسیون های غیر قانونی و خارج از عرف توسط برخی شرکت های حمل و نقل به پدیده ای غیر قابل حل تبدیل شده است و زور هیچ مسئولی به این گونه شرکت ها نمی رسد.
آنان تاکید کردند: برخی شرکت های حمل و نقل مبلغ زیادی به عنوان کارمزد از رانندگان دریافت می کنند در صورتی که اخذ این مبالغ قانونی نیست.
به گفته آنان، برخی متصدیان شرکت های حمل و نقل برای آن که از این کار غیرقانونی ردی بر جا نماند، شماره کارت بانکی بستگان خود را به رانندگان می دهند تا وجه غیرقانونی به این کارت ها واریز شود که این امر نشان می دهد راه های فرار زیادی برای شرکت های حمل و نقل متخلف وجود دارد.
این رانندگان همچنین به یکی دیگر از مشکلات خود اشاره و تاکید کردند: مشکل پرداخت نکردن کرایه ها توسط شرکت های بزرگ مقیاس و حتی صاحبان کالای خرد نیز یکی از مهمترین مشکلات رانندگان کامیون است.
آنان به خبرنگار تین نیوز گفتند: تقریبا می توان گفت اکثریت صاحبان کالا و به خصوص دولتی ها با خیال آسوده بار خود را توسط انباردار تحویل می گیرند و راننده را با امضای یک کارگر انباردار به امان خدا رها می کنند.
رانندگان کامیون تاکید کردند: در این شرایط رانندگان یا باید چند روز در پشت انبار توقف کنند تا کرایه حمل بار و دستمزد خود را دریافت نمایند و یا اکار به شکایت و پلیس و۱۱۰ و ارگانهای قضایی می رسد و یا منتظر بماند و چند ماه دیگر دستمزد خود را دریافت کند.
آنان عنوان کردند: با این وضعیت چندان بیراه نخواهد بود اگر بگوییم حمل و نقل جاده ای روبه نابودی است و شرکت هایی که کرایه را پرداخت نمی کنند به نابودی حمل و نقل و نارضایتی رانندگان سرعت می دهند.
اخذ کمیسیون های نجومی ادامه دارد...
کرایه رانندگان کامیون پرداخت نمیشود...
تین نیوز با انتشار این دو موضوع در پی حل مشکلات رانندگان است.
البته این مشکل متصدیان و شرکت های حمل ونقل نیز است.
با افزایش ۳۰درصدی کرایه در سیستم صدوربارنامه مخارج بارنامه ۳۰درصد افزایش یافته است و این در حالی قابل هضم است که کرایه واقعی و عرفی نیز افزایش داشته باشد.
متاسفانه با فعالیت ترابرنت و کانال های اعلام بار و عدم امکان فشار بر قبول افزایش کرایه بر صاحبان بار و رقابت ناسالم بین رانندگان و متصدیان آب گل آلود شده و سود این بی نظمی بر جیب سازمان و صاحبان بار می رود چرا که سازمان مخارج بارنامه را برمبنای کرایه سیستم دریافت می کند و این افزایش کرایه در اصل به زیان رانندگان است و شرکت های حمل ونقل مجبور هستند کمیسیون بیشتری دریافت کنند تا بتوانند مخارج صدور بارنامه را پرداخت کنند.
🔴درضمن بسیاری از رانندگان اطلاع دقیقی از کمیسیون قانونی ندارند و فکر می کنند همچون قبل کمیسیون ۱۲ درصد است و این بی اطلاعی نیز باعث تبلیغ سوء و شکایت و...میشود.
⚠️البته کسانی هستند که کمیسیون غیر قانونی میگیرند و نیاز به بررسی و نظارت و...است.
🟢در خصوص پرداخت کرایه با توجه به عدم همکاری اکثر صاحبان بار در قبول عقد قرارداد با شرکت های حمل ونقل و حتی عدم ارائه اطلاعات صحیح کمترین همکاری را با صاحبان بار دارد.
🚨بهترین حالت در وصول کرایه همکاری راننده با متصدی است.
به این معنا که راننده در زمان صدوربارنامه و در زمان تخلیه بار با متصدی هماهنگ شود و نحوه وصول کرایه را مشخص کند.