بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

◄ اخذ کمیسیون های نجومی ادامه دارد/ کرایه رانندگان کامیون پرداخت نمی شود

مشکل پرداخت نکردن کرایه ها توسط شرکت های بزرگ مقیاس و حتی صاحبان کالای خرد نیز یکی از مهمترین مشکلات رانندگان کامیون است.

اخذ کمیسیون های نجومی ادامه دارد/ کرایه رانندگان کامیون پرداخت نمی شود
تین نیوز

رانندگان کامیون از ادامه روند اخذ کمیسیون های نجومی توسط برخی شرکت های حمل و نقل خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، تعدادی از رانندگان کامیون در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کردند: به نظر می رسد موضوع دریافت کمیسیون های غیر قانونی و خارج از عرف توسط برخی شرکت های حمل و نقل به پدیده ای غیر قابل حل تبدیل شده است و زور هیچ مسئولی به این گونه شرکت ها نمی رسد.

آنان تاکید کردند: برخی شرکت های حمل و نقل مبلغ زیادی به عنوان کارمزد از رانندگان دریافت می کنند در صورتی که اخذ این مبالغ قانونی نیست.

به گفته آنان، برخی متصدیان شرکت های حمل و نقل برای آن که از  این کار غیرقانونی ردی بر جا نماند، شماره کارت بانکی بستگان خود را به رانندگان می دهند تا وجه غیرقانونی به این کارت ها واریز شود که این امر نشان می دهد راه های فرار زیادی برای شرکت های حمل و نقل متخلف وجود دارد.

این رانندگان همچنین به یکی دیگر از مشکلات خود اشاره  و تاکید کردند:  مشکل پرداخت نکردن کرایه ها توسط شرکت های بزرگ مقیاس و حتی صاحبان کالای خرد نیز یکی از مهمترین مشکلات رانندگان کامیون است.

آنان به خبرنگار تین نیوز گفتند: تقریبا می توان گفت اکثریت صاحبان کالا و به خصوص دولتی ها با خیال آسوده بار خود را توسط انباردار تحویل می گیرند و راننده را با امضای یک کارگر انباردار به امان خدا رها می کنند.

رانندگان کامیون تاکید کردند: در این شرایط رانندگان یا باید چند روز در پشت انبار  توقف کنند تا کرایه حمل بار و دستمزد خود را دریافت نمایند و یا اکار به شکایت و  پلیس و۱۱۰ و ارگانهای قضایی می رسد و یا منتظر بماند و چند ماه دیگر دستمزد خود را دریافت کند.

آنان عنوان کردند: با این وضعیت چندان بیراه نخواهد بود اگر بگوییم حمل و نقل جاده ای روبه نابودی است و شرکت هایی که کرایه را پرداخت نمی کنند به  نابودی حمل و نقل و نارضایتی رانندگان سرعت می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.