بازدید سایت : ۳۶۲۴۷

◄ طرح سوخت رسانی در مسیر حمل و نقل جاده ای را از پا انداخت/ زیرساخت ها فراهم نیست

زیرساخت های طرح سوخت رسانی در مسیر فراهم نیست و همین موضوع در دو روز گذشته ناوگان حمل بار جاده ای را فلج کرده است.

طرح سوخت رسانی در مسیر حمل و نقل جاده ای را از پا انداخت/ زیرساخت ها فراهم نیست
تین نیوز

زیرساخت های طرح سوخت رسانی در مسیر فراهم نیست و همین موضوع در دو روز گذشته ناوگان حمل بار جاده ای را فلج کرده است.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان کامیون کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: به دلیل فراهن نبودن زیرساخت های طرح سوختگیری در مسیر، رانندگان کامیون  برای جابجایی کالا دچار دردسر و بسیاری از آنان در جاده ها متوقف شده اند.

سعید مصطفوی افزود: در این طرح  اختصاص سهمیه گازوئیل بر اساس حرکت در فاصله بین مبدا تا مقصد و منطبق با بارنامه و فقط در جایگاه های عرضه سوخت واقع در مسیر صورت می گیرد اما به دلیل نقایص موجود در سامانه تعداد زیادی از رانندگان در دو روز گذشته در جاده ها متوقف شوند.

وی تاکید کرد: توقف کامیون ها به دلیل تکمیل نبود سامانه راه اندازی شده برای سوختگیری مناسب در مسیر و آماده نبودن زیرساخت ها از جمله زیرساخت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی صورت گرفته است .

به گفته وی ، در حال حاضر در شرایطی خطرناک و حادثه ساز این تعدادی از تانکرهای سوخت با بار بنزین یا گاز در دمای 50 درجه در جاده متوقف شده اند که این موضوع بسیار خطرناک است و ممکن است موجب انفجار شود.

مصطفوی ادامه داد: در کنار خطرات آتش سوزی تانکرها، کامیون های تره بار و کالاهای اساسی هم در جاده ها متوقف شده اند که این امر نیز می تواند چرخه حمل کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را دچار اختلال کند.

به گفته وی ، تعدادی از رانندگان نیز به دلیل واهمه از این که در مسیر دچار کمبود سوخت شوند، از بارگیری کالا امتناع می کنند که همه اینها در نهایت به فلج شدن حمل و نقل جاده ای کالا منجر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، طرح سوخت گیری در مسیر طرحی است که به پیشنهاد شرکت پخش فرآورده های نفتیو به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا شده است.

در این طرح سهمیه گازوئیل طبق پیمایش و بر اساس حرکت در فاصله بین مبدا تا مقصد و منطبق با بارنامه و فقط در جایگاه های عرضه سوخت واقع در مسیر صورت می گیرد.

در این سامانه سامانه سهمیه گازوئیل براساس اسناد حمل برخط و  در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده، به کامیون ها تلق می گیرد و رانندگان خارج از این مسیر، امکان استفاده از کارت سوخت خود را ندارند.

 مقامات مسئول گفته اند نظارت در این طرح کاملا به صورت سیستمی و از طریق دوربین های راهداری انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.