بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل: به تخلفات رانندگان کامیون در عدم تصفیه حساب با شرکت ها رسیدگی شود

انجمن صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری تهران و حومه پیشنهاد داده است دو عنوان جدید به جدول تخلفات برای طرح و رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۱ در بخش بار اضافه شود.

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل: به تخلفات رانندگان کامیون در عدم تصفیه حساب با شرکت ها رسیدگی شود
تین نیوز |

انجمن صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری تهران و حومه در نامه ای به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، خواستار رسیدگی به تخلفات رانندگان در عدم تصفیه حساب مالی در کمیسیون ماده ۱۱ شد.

به گزارش تین نیوز، در این نامه عنوان شده که تعدادی از رانندگان حمل و نقل بار برون شهری، از تصفیه حساب و پرداخت کارمزد صدور بارنامه به شرکت و یا موسسه حمل و نقل صدور بارنامه امتناع می کنند و  درخواست ها برای رسیدگی به وضعیت رانندگان بدهکار افزایش نسبی محسوسی داشته است.

گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، در ادامه این نامه تاکید شده است: به دلیل این که امکان دسترسی به آنان ( رانندگان کامیون) برای پیگیری های بعدی یا وجود نداشته و یا به سختی ممکن است ، اعتماد در نحوه همکاری بین صنفی نیز بیش از پیش مورد خدشه قرار گرفته است.

در بخش دیگری از نامه این انجمن آمده است: در بررسی هایی که بر بخشنامه مورخ ۹ دی ماه ۱۳۹۳ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موضوع دستورالعمل صدور، تمدید ، تعویض و لغو برگ فعالیت (کارت هوشمند ) رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی به عمل آمد در ماده ۱۱ و جدول پیوست آن،موضوع رسیدگی به تخلفات رانندگان را توضیح و مورد بحث قرار داده ، تعداد ۳۵ عنوان به صورت تخلف رانندگان در بخش کالا و مسافر درج و ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز، این انجمن در ادامه پیشنهاد داده است: دو عنوان زیر به جدول تخلفات برای طرح و رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۱ در بخش بار اضافه شود:

۱- عدم تصفیه حساب مالی راننده با شرکت حمل و نقل صادر کننده بارنامه

۲- عدم در اختیار ندادن کد رهگیری ارسال شده به شرکت حمل و نقل برای صدور و ابطال بارنامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نامه مربوط به کمیسیون ۱۱ سازمان راهداری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد

    ببینید : آنچه که ما به عنوان راننده , سالیان سال در پایانه ها شاهد آن هستیم ,, روال و نحوه صدور بارنامه در تمامی موسسات باربری و غرفه ها به صورت صد در صد نقد و از پیش تسویه شده هست .
    راننده یا ماشیندار ,, بعد از توافق کرایه و مسیر و وزن و نوع محموله با هدایت دلال یا کارمند موسسه باربری ,, وارد پروسه صدور بارنامه میشه .
    در همون ابتدای کار , هزینه بارنامه دقیقا محاسبه و درخواست کارت بانکی میشه و یا شماره کارتی به راننده داده میشه که مبلغ توافق شده رو , چه به توسط گوشی همراه یا عابر بانک مستقر در سالن انتقال بده .
    و بعد از استعلام و حصول اطمینان از انجام تراکنش و دریافت کمیسیون ,, بارنامه و آدرس یا کروکی محل بارگیری , تحویل راننده میشه .
    یعنی ما در تمام این سالها , یک بارنامه نسیه در پایانه ها نه دیدیم و نه شنیدیم ,, الا در متن این نامه و خبر که نشون میده در نحوه صدور بارنامه
    هم نوعی باگ یا رخنه میتونه وجود داشته باشه که ما تا کنون از آن بی خبر بودیم .
    جاییکه با یک وجب گازوییل ریزی از باک کامیون در محوطه پایانه , هوشمند ماشین کلا قفل میشه ,, تا زمانی که جریمه مربوطه از راننده بدبخت اخذ بشه ,,,,, شگفت انگیزه که راننده بدون تسویه حساب با موسسه باربری ,, بتونه از غرفه خارج شده ,, به آدرس رفته و بارگیری کنه .

  • ظفرعظیمی مهر

    تمام کمیسیون‌های شرکت حمل و نقل نقد دریافت میگردد وهیچ راننده ای بدهکار وجود ندارد اکثر رانندگان میلیونها تومان از صاحب کالا و باربری ها طلب کار هستند مضاف براینکه بایستی درماده ۱۲ برخورد با اخذ کمیسیون‌های ۵۰ درصدی نود نه درصد باربری ها لحاظ شود وتخلف عدم نصب کارتخوان در دفتر باربری وتخلف دبر پرداخت کردن کرایه توسط صاحب کالا

  • ناشناس

    نقدترین پول روی کره زمین (بدون اغراق) همین کمیسیون شرکت های باربری است که دریافت می کنند یعنی وقتی که بار حتی وارد کامیون هم نشده است آقایان حق ناحق کمیسیون خود را نقد دربافت کرده اند و البته خیلی رقم بیشتر از حق نا حق قانونی را هم دریافت می کنند این نامه از عجایب روزگار است و به نوعی فرار به جلو است و یقه صاحب خانه را گرفته است !

  • ظفرعظیمی مهر

    تنها راه برون رفت از این چالش‌ها واین بدهکاری وطبکاری ها که عامل اصلی آن پرداخت نشدن کرایه توسط صاحب کالاست که همه ی سیستم حمل و نقل را تحت اختلال قرار میدهد تنها راه حل اخذ کرایه پیش از بارگیری به حساب شرکت حمل و نقل است که نیاز به اعتماد به راننده وجود ندارد و هیچ کمیسیونی از راننده نخواهد پس ازرسیدن بار کرایه صافی راننده به حساب راننده واریز شود وکمیسیون شرکت حمل و نقل هم از کرایه کسر گردد.تمام مشکلات حل میشود