◄ پرداخت کرایه رانندگان کامیون چهار ماه طول می کشد/ فروش گازوئیل به رانندگان به قیمت ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
سهمیه گازوئیل رانندگان به مبالغ ۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان به خود آنها فروخته می شود و هیچ فریادرسی هم نیست که جلوی این بی بند و باری و بی قانونی را بگیرد !
یکی از دغدغه های اساسی رانندگان کامیون در این روزها نحوه پرداخت کرایه های حمل کالاست که هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون استان اصفهان خواستار حل آن شده است.
به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان اعلام کرده، نبودن عدالت در پرداخت کرایه ها یکی از دغدغه های اساسی رانندگان کامیون در این روزهاست که آن نیز علی رغم پیگیری های متعدد این انجمن و با وجود ضوابطی متقن برای برخورد با متخلفان که همان شرکت های حمل و نقل هستند مسکوت و راکد مانده است و به همین سبب صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل با خیالی آسوده پرداخت کرایه رانندگان را تا چهار ماه و بعضاً بیشتر به تعویق می اندازند.
این در حالیست که با شرایط اقتصادی این روزها ارزش اجناس و کالاهای الان با یک ساعت دیگر متفاوت است و این تعویق در پرداخت کرایه موجب کاهش ارزش پول راننده و بی ثمر ماندن زحماتش می گردد.
هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان حمل کالای جاده ای استان اصفهان همچنین با بیان این که ناتوانی در خرید لاستیک و قطعات و تعمیرات و همچنین ناوگان فرسوده استان گواه این مدعاست، اظهار امیدواری کرده است حداقل در استان اصفهان مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل از این پس به مماشات با شرکت ها پایان داده و مُر قانون را اجرا نمایند تا دیگر شاهد بی تفاوتی آنها و در نتیجه سوء استفاده صاحبان کالا نباشیم.
این انجمن یکی دیگر از گلایه های رانندگان را وضعیت نامطلوب تامین و توزیع سوخت جایگاه ها و همچنین عدم نظارت شرکت ملی پخش بر عملکرد جایگاه ها ( به ویژه در استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) ذکر و عنوان کرده است: این موضوع موجب شده یک متصدی جایگاه (ضمن احترام به کلیه متصدیان پاکدست و زحمتکش جایگاه های سوخت) حکم فرمانروا داشته باشد !! هر وقت بخواهد پمپ را روشن و یا خاموش کند، به هر که بخواهد سوخت بدهد و به هر که نخواهد ( یعنی کس که انعام ندهد) سوخت ندهد، سهمیه راننده را به مبالغ ۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان به او بفروشد و هیچ فریادرسی هم نباشد که جلوی این بی بندو باری و بی قانونی را بگیرد !
این انجمن خاطرنشان کرده است: متاسفانه با وجود اجرای طرح پیمایش در مسیر منطبق با اسناد هم که با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت انجام گرفت و قرار است برای کلیه ناوگان دیزلی صورت پذیرد، همچنان شرکت پخش با عدم تامین سوخت جایگاه ها به عنوان یک راهکار جلوگیری از قاچاق، موجب اتلاف وقت رانندگان تا ۲۴ ساعت و بعضاً بیشتر شده است که این موضوع در تابستان خود عاملی برای اتلاف و هدر رفت سوخت به واسطه درجا کار کردن کامیون ها می شود.
تنها راه حل عدم پرداخت کرایه یک راه است دریافت کرایه از صاحب کالا توسط شرکت حمل ونقل و بعداز این فرایند شرکت حمل ونقل مجاز به صدور بارنامه داشته باشد و کمیسیون هم از راننده دریافت نشود پس از تحویل بار سیستم اتوماسیون پرداخت کرایه را انجام دهد هرصاحب یا تاجر یا واردکننده که کرایه را قبل از بارگیری واریز نکند بگذارید بارش در اسکله بماند یا در انبار یا فولاد یا معدن بماند
سلام مشکل اصلی در پرداخت کرایها صاحبان کالاها هستن نه شرکت حمل کننده باید جلوی صاحبان کالاها گرفته شود اگر شرکت حمل با صاحب کالا سر کرایه گرفتن رانندگان درگیر شود صاحب کالا به راحتی حمل بارش میده به شرکت دیگه ای همین امر تکرار به تکرار این وسط کی در نهایت ضربه میخوره همان شرکت بخت برگشته ای که بارنامه صادر کرده در کل حمل و نقل در این به این شیوه غلط داره پیش میرود