بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
مدیرکل راه آهن جنوب‌شرق اعلام کرد :

افزایش حمل بارهای ترانزیتی اولویت اول برنامه های ریلی

مدیر کل راه آهن جنوب‌شرق گفت: به منظور اجرای سیاست های ریلی جهت رشد سهم بار در بخش ریلی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توجه به حمل بارهای ترانزیتی در اولویت کاری قرار گرفته است.

افزایش حمل بارهای ترانزیتی اولویت اول برنامه های ریلی
تین نیوز |

مدیر کل راه آهن جنوب‌شرق گفت: به منظور اجرای سیاست های ریلی جهت رشد سهم بار در بخش ریلی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توجه به حمل بارهای ترانزیتی در اولویت کاری قرار گرفته است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی در نشست با سرمایه گذاران صنعت ریلی اظهار داشت: با توجه به سیاست ها و خط مشی های راه آهن کشور، توجه به بخش بار به ویژه بارهای ترانزیتی در اولویت کاری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه گذاری، شرکت راه آهن سیاست ها و بسته های حمایتی در نظر دارد، افزود: اگر سرمایه گذار در صنعت ریلی اقدام به سرمایه گذاری کند شرکت راه آهن نیز به تناسب مقدار آورده حمایت هایی از وی انجام می دهد.

 

وی گفت: در محدوده راه آهن زاهدان – میرجاوه به طول ۹۴ کیلومتر زمینه خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

 

وی راه آهن زاهدان - میرجاوه را به دلیل اینکه تنها مسیر ارتباط ریلی ایران – پاکستان است با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به قدمت زیاد و همچنین فرسودگی خط عریض بین زاهدان - کویته، سرمایه گذاران می توانند با بازسازی خط ریلی زاهدان – میرجاوه با ایده ها و مطالعاتی که وجود دارد ورود کنند تا قابلیت برای تردد قطار های ایرانی فراهم شود.

 

وی فاصله ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را ۹۴ کیلومتر و تا کویته پاکستان ۶۵۰ کیلومتر اعلام کرد.

 

مدیرکل راه آهن جنوبشرق افزود: با توجه به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای ارائه اطلاعات طرح ها وجود ندارد شرایط ارتباط سرمایه گذار با دفتر سرمایه گذاری شرکت راه آهن را فراهم خواهیم کرد.

 

ارجونی اظهار داشت: خط ریلی زاهدان – میرجاوه یکی از نقاط استراتژیک و در مسیر ارتباطی جنوب شرق آسیا با آسیای میانه است و از این منظر اهمیت فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به راه اندازی قطار باری ترانزیت پاکستان – قزاقستان گفت: مسیر دریایی هند و پاکستان به آسیای میانه ۴۰ روز طول می کشید اما مسیر ریلی این زمان را به حداقل رسانده است.

 

ارجونی با اشاره به اینکه نبود شرکت های حمل و نقل بین المللی در سیستان و بلوچستان به شدت احساس می شود، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار از ۸.۵ میلیون تن به ۹۰ میلیون تن در آینده سبب تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل ریلی در استان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه کارهای مطالعاتی طرح راه آهن چابهار – زاهدان انجام شده است، افزود: ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی در این بخش وجود دارد که در صورت تمایل سرمایه گذاران امکان ارتباط با مدیر پروژه را فراهم خواهیم

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.