ساخت راهآهن سریع السیر قم-اراک با فاینانس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری
مدیرکل امور بین الملل شرکت راهآهن با بیان اینکه «۱۵ درصد هزینههای ساخت راهاهن سریع السیر از منابع داخلی تامین میشود» گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای سرامیه گذاری در این پروژه پیش بینی شده که: از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد.
مدیرکل امور بین الملل شرکت راهآهن با بیان اینکه «۱۵ درصد هزینههای ساخت راهاهن سریع السیر از منابع داخلی تامین میشود» گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای سرامیه گذاری در این پروژه پیش بینی شده که: از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس نظری در مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از احداث خط سریع السیر قم - اراک به طول ۱۱۷ کیلومتر به وسیله ایتالیاییها در آینده نزدیک خبرداد و گفت: قرارداد احداث این پروژه بصورت فاینانس است.
افزود: منابع مالی ساخت پروژه خط سریع السیر قم - اراک ۸۵ درصد بصورت خارجی و تنها ۱۵ درصد از منابع داخلی تامین میشود.
وی در ادامه سرمایه گذاری مورد پیش بینی این پروژه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و اظهارداشت: از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد.
مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت قطار مورد نظر را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: شش رام قطار برای این مسیر پیش بینی شده است.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر مطالعات امکان سنجی و طراحی مقدماتی این مسیر به وسیله ایتالیاییها انجام شده است.
نظری ضمن اشاره به انعقاد موافقت نامه ساخت پروژه راه آهن قم – اراک بین دو کشور ایران و ایتالیا اظهارداشت: بر اساس این موافقت نامه در مدت شش ماه باید قرارداد پروژه مورد نظر بسته شود.
وی مدت زمان اجرای پروژه خط ۱۱۷ کیلومتری سریع السیر قم - اراک را سه سال اعلام کرد و گفت: این پروژه در تحول و شکوفایی اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.
مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما خاطرنشان کرد: تفاهمنامه همکاری میان راهآهن ایران و راهآهن ایتالیا نقطه عطفی در روابط و همکاری بین دو کشور است.
با عرض خسته نباشید . اگر مقدور هست لطف کنید یک مطلب در مورد توجیه ساخت این خط قطار تندرو در سایت قرار بدید . برای اینکه از نظر بنده خیلی مسیرهای دیگه ای وجود دارند که دارای اولویت بسیار بیشتر نسبت به این خط هستند ولی شاید این برداشت من از عدم آگاهی باشه پس لطف کنید مطلبی در این مورد کار کنید . در ضمن به جای واژه قطار سریع السیر از واژه قطار تندرو استفاده کنید