◄ امکان پیوستن چین به کنوانسیون بینالمللی ریلی«کوتیف»
چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیجفارس درباره پیوستن به کنوانسیون کوتیف (COTIF) در حال بحث و تصمیمگیری هستند.
چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیجفارس درباره پیوستن به کنوانسیون کوتیف (COTIF) در حال بحث و تصمیمگیری هستند.
به گزارش گروه بینالملل تیننیوز، کنوانسیون کوتیف در زمینه بهرهبرداری کشورها از ترافیک ریلی در یک چهارچوب قانونی فعالیت میکند.
تمایل چین برای پیوستن به این کنوانسیون برای افزایش حمل کالا در مسیر شرق به غرب به سمت اروپا است. این همکاری برای سازمانهای بین دولتی حملونقل بینالمللی ریلی که مسئولیت مدیریت کوتیف را به عهده دارند ازلحاظ سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کوتیف بهصورت سنتی در اروپای غربی ریشه داشته و تا زمانی که بر اساس قانون «یک کشور، یک رأی» عمل کند حضور چین تأثیر زیادی خواهد داشت.
شورای همکاری خلیج فارس برای گسترش شبکه ریلی منطقه نیاز به یک چهارچوب قانونی دارند و کوتیف 125 سال است که سیستمهای ریلی آماده ساخت برای اروپا و دیگر نقاط ارائه میکند.
کوتیف اقدامات تازهای را درزمینهٔ ایمنی اجرا میکند که با قوانین اتحادیه اروپا نیز سازگار است. بدین ترتیب کشورهای همسایه اتحادیه اروپا میتوانند جز اعضای اتحادیه اروپا شوند.
از سوی دیگر اوتیف و اتحاد جهانی پست زمینه انتقال مرسولههای پستی از طریق خطوط ریلی همکاری مشترک خواهند داشت.
دیگر شقوق حملونقل ماندد هوایی و دریایی معافیتهای خاصی را درزمینهٔ انتقال مرسولههای پستی دارند و تنها تحت قوانین اختصاصی UPU مرسولهها را منتقل میکنند. این قوانین بر بازرسی گمرکی ت نیز تأثیرگذار است. باوجوداینکه COTIF از این معافیت برخوردار نیست اما رقابت خوبی را برای حمل مرسولات پستی از طریق ریل دارد.