◄ زمان جدید برای راهاندازی راهآهن چابهار- زاهدان
نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات پروژه راهآهن چابهار- زاهدان را تشریح کرد.
نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات پروژه راهآهن چابهار- زاهدان را تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، احمد نوذری درباره پروژه ریلی چابهار- زاهدان گفت: هماینک برای پیشرفت حدود 40 درصدی این خط ریلی هزار و 150 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از چهار هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.
او با بیان اینکه این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست، افزود: براساس پیش بینیها تا سال 1400 خط ریلی از چابهار تا زاهدان تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
این مقام مسئول گفت: خط ریلی چابهار- زاهدان- میلک- سرخس در مجموع هزار و 640 کیلومتر است که 610 کیلومتر از چابهار - زاهدان و با احتساب خطوط فرعی 730 کیلومتر حدودا40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نوذری گفت: در این پروژه 33 ایستگاه 900 تا هزار و 700 متر مسافری و باربری، 132 دستگاه پل بزرگ وکوچک با مجموع 10 هزار و 864 متر و 32 تونل با 13 هزار و750 متر پیش بینی شده است.
نماینده مردم چابهار در مجلس نیز اظهار داشت: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان برای بیش از 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و در آینده نقش مهمی در جابجایی کالا و مسافر دارد.
عبدالغفور ایران نژاد با قدردانی از تلاش دولت برای توسعه و آبادانی چابهار خاطرنشان کرد: تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس سبب ساخت حدود هزار کیلومتر بزرگراه و آزاد راه، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار و نیکشهر، راه اندازی خطوط مسافری دریایی با کشورهای همجوار مرزهای آبی حمل و نقل کالا و مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان می شود.
او پیش بینی حداقل 30 جایگاه سوخت برای خدمات دهی به کامیونهای باری بندرشهید بهشتی چابهار در طول مسیر چابهار- زاهدان را خواستار شد و افزود: هم اینک بندر شهید بهشتی با سرمایهگذاری بیش از یک میلیارد دلار حتی یک جایگاه سوخت برای کامیونها ندارد.