خروج قطار باری اسلامشهر-آپرین از ریل/خسارت و مصدوم نداشتیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از خروج قطار باری در مسیر اسلامشهر-آپرین از ریل خبر داد و گفت: این حادثه خسارت و یا مصدومی نداشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از خروج قطار باری در مسیر اسلامشهر-آپرین از ریل خبر داد و گفت: این حادثه خسارت و یا مصدومی نداشت.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، منصور درجاتی اظهار داشت: حادثه خروج قطار باری در مسیر اسلامشهر-آپرین خسارت و یا مصدومی نداشت.
وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: سایت «آپرین» مکانی است، که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از آن برای سنجش سلامت قطارهای خود استفاده میکند و برخی مواقع مانورها حوادث رخ میدهد، که غیرقابل اجتناب است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: در این حادثه تعدادی از واگنهای قطار باری از خط خارج شده است، اما به سرعت مأموران فنی راه آهن در محل حاضر شدند و تلاش برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.
اساسا هیچ خطر یا سانحه ای نیست که قابل مدیریت و پیشگیری نباشد
بزودی و با افزایش دما، مشکلاتی نظیر اعوجاج خطوط رخ خواهند داد
سرقت های ریلی، امان ایمنی ریلی را بریده است
در مدیریت ریسک، هرگز روی شانس و بخت و اقبال نمی توان کمترین حسابی باز کرد چرا؟ چون به همان اندازه که احتمال می رود یک واگن خالی در مانور و شانتینگ سر نگون شود که یک واگن حامل مسافر(زن و کودک و پیر و جوان)،" سانحه خبر نمی کند" عبارتیست مربوط به دویست سال پیش چون عملا هر سانحه که رخ می دهد ،امروزه روز، منبعی غنی از دیتا و اطلاعات است،محور گرمسار( از خوده تهران تا انتهای محور گرمسار) یکی از محورهای ریسک ریلی ماست، اگر از داده های سوانح دیروز و امروز استفاده می کردیم، سالها بود که می توانستیم از سوانح آینده،خبر بگیریم و سانحه،با داده ها و علایمش خبر مان می کرد، اساس نیاز سنجی به مرکز کلان داده ریلی ( که با نام مرکز داده کاوی و هوشمند سازی! توسط یک ایده ی داخلی راه آهن و نه از خارج سازمان،تاسیس شد) دقیقا همین نیاز است ، پیشبینی خرابی ها و نگهداری پیشگیرانه از ادوات و تجهیزات ریلی!
در غیر اینصورت عملا، چنین مرکزی در طول بوروکراسی عریض و طویل سازمانی، گم خواهد شد و بی اثر و ابتر می ماند ،استفاده از تجارب ذی قیمت شرکتهای دانش بنیان داخلی در عرصه دیتا ماینینگ و نیز تجربه کشورهای پیشرو درین میان، نیز، ضروریست