انتقاد مدیرعامل واگن پارس اراک از واردات لوکوموتیو
مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا اراک از انعقاد قرارداد واردات ۸۰ دستگاه لوکوموتیو از کشور چین انتقاد کرد و گفت: واگن پارس ظرفیت های بسیاری در جهت تولید لوکوموتیو دارد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا اراک از انعقاد قرارداد واردات ۸۰ دستگاه لوکوموتیو از کشور چین انتقاد کرد و گفت: واگن پارس ظرفیت های بسیاری در جهت تولید لوکوموتیو دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ملانژاد روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: قرارداد واردات لوکوموتیو توسط شرکت های دولتی انجام شده که بیشتر مورد انتقاد است و بخش خصوصی برای واردات اقدام نکرده است.
وی بیان کرد: آخرین لوکوموتیو این واحد صنعتی تیرماه پارسال تولید شد و در یک سال اخیر تاکنون هیچ سفارشی به این شرکت نداشته است در صورتی که امکان تولید این محصول در واگن پارس وجود دارد.
مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: انعقاد این قرارداد برخلاف سیاست های دولت، اقتصاد مقاومتی و مصالح کشور است.
وی بیان کرد: در سال های گذشته با ورود لوکوموتیو دست دوم به کشور، خط تولید شرکت اراک تعطیل شد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت : با تعطیل شدن خطوط لوکوموتیو اراک، ۱۰۰ کارگر و تکنسین متخصص در واگن پارس اراک به سایر بخش های شرکت منتقل شدند.
ملانژاد، درباره برنامه آتی این شرکت گفت: باید برای تبدیل خطوط تولید لوکوموتیو به محصول دیگر اقداماتی اندیشیده شود.
وی بیان کرد: هزینه تولید هر لوکوموتیو جدید ۲ میلیون یورو است.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.
باز دمت گرم سال بهره برداریشو نوشتی(۵۴)
مافیای اقتصادی که هم در مجلس وجود دارند و هم در بین وزرای انقلابی ، سیاست خاموش کردن چرخه تولید را دارند و کسانی که مثل میرسلیم بیشترین شعار تولید داخلی را سر میدهند در واقع نوکران چین و روسیه هستند تا اقتصاد بیمار ایران را کلا به دیار باقی بفرستند
نمایندهای اراک کجایند اعتراض کنید تو مجلس
۱۰۰ نفر بیکار بشن بهترتیب هزاران نفر گرفتار بی قطاری بشن
تکنولوژی قدیمی
هزینه ساخت بالا
تاخیرات بسیار در تحویل سفارشات
همش به خاطر انحصار هست
آخرشم کیفیت نداره
اخر کو ۴۰سال از انقلاب شده شما هنوز واگنهای ۴۰سال پیش سیر میکنن شما یک فرغون هم تولید نکردین باز دم از تولید دیزل و واگن میزنید مدیریتت رو بکن مدیر
یه موقع صلاح بود از فرانسه آلستوم بخریم
حالا هم صلاح شده از برادر چین خرید کنیم
اگر شما هم بجای لکوموتیو ، چی توز یا پفک تولید کنی بیشتر سود میکنی
چرا اینجا گفته نمیشه لوکوموتیو ملی فقط خودرو گفته میشه و جلوی واردات گرفته نیشه
یک چیز بگو خنده نگیرد ما را. تکنولوژی هفتاد سال پیش آمریکا را دارین کپی میکنید و بدون یک تغییر (چرا شیشه جلو شکلش عوض کردین) و دم از تولید لکوموتیو میزنید ؟
حالا شیشه عوض نشه چه مشکلی پیش میاد؟ حداق استدلال درس کنین
تولید داخل کجا بود همون قدیمی رو رنگ میکنی به اسم تولیدداخل میدید بیرون
ضمن عرض ادب،من لکومتیو ران هستم دوستان،الان بخش عمده لکومتیو های موجود در سامانه ریلی کشور از مدل جی ام(GM-gt26) هستن که تکنولوژی و سال ساخت اونا برمیگرده به حدود چهار دهه قبل،این شرکت با اینکه ادعای ساخت لکومتیو داره اما در بهترین حالت لکومتیو های قدیمی و مستهلک رو رنگ آمیزی و به ظاهر اورهال میکنه،و در باطن یک لکومتیو قدیمی با هزاران ایراد فنی،ناوگان ریلی نیاز به لکومتیو های جدید و مناسب داره،که البته امیدوارم این اتفاق بیوفته