بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
مدیرعامل الوند نیرو:

◄ سراب بودن سود شرکت های ریلی/ هیچکدام از مدیران راه آهن پاسخگوی سوء مدیریت خود نیستند

مدیرعامل شرکت الوند نیرو با تاکید بر اینکه مشکل صنعت حمل ونقل ریلی با همسویی و همدلی در دستگاه های بالادستی حل می شود، گفت: در هیچ مقطعی مدیران عامل راه آهن پاسخگوی سوء مدیریت خود نبوده اند. این پاسخگویی تا محقق نشود در صنعت حمل ونقل ریلی تحولی رخ نخواهد داد.

سراب بودن سود شرکت های ریلی/ هیچکدام از مدیران  راه آهن پاسخگوی سوء مدیریت خود نیستند
تین نیوز

مدیرعامل شرکت الوند نیرو با تاکید بر اینکه مشکل صنعت حمل ونقل ریلی با همسویی و همدلی در دستگاه های بالادستی حل می شود، گفت: در هیچ مقطعی مدیران عامل راه آهن پاسخگوی سوء مدیریت خود نبوده اند. این پاسخگویی تا محقق نشود در صنعت حمل ونقل ریلی تحولی رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، خشایار حسینی با اشاره به خصوصی سازی صنعت حمل ونقل ریلی توضیح داد: از تصویب خصوصی سازی صنعت حمل ونقل ریلی نزدیک به دو دهه می گذرد؛ اگر شاخص های سهم ریلی در بخش باری و مسافری را در آن سال ها با هم اکنون مقایسه کنیم از 12درصد به 8 درصد رسیده است. در بخش مسافری نیز شاخص های مالی و اقتصادی به هیچ وجه مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه صنعت ریلی به عنوان یک بنگاه اقتصادی تاکنون با رویکردی غیراقتصادی مدیریت شده است، افزود: هیچ یک از شرکت های حمل ونقل ریلی سودده نیستند و آنچه در اوراق مالی مشاهده می شود حداقل تورم را با سود در نظر بگیریم همه ضرر است. تمامی شرکت هایی که در بخش حمل ونقل ریلی سرمایه گذاری کرده اند پشیمان هستند.

بیشتر بخوانید:

حضور الوند نیرو در یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی

حسینی با تاکید بر اینکه مشکلات صنعت حمل ونقل ریلی مشکل امروز دیروز نیست، تشریح کرد: اگر صنعت ریلی اهمیت داشت زمانی که قانون حق دسترسی مصوب شد از همه موارد آن باید کمیته ای تشکیل می شد که نحوه رسیدن به چشم انداز بیست ساله  1404 که قرار بود برای این صنعت محقق شود را بررسی و نظارت کند و کاستی ها را بسنجد. واقعیت است که در هیچ مقطعی مدیران عامل راه آهن پاسخگوی سوء عملکرد خود نبوده اند. این اتفاق تا محقق نشود در صنعت حمل ونقل ریلی تحولی رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: تعرفه حق دسترسی را واقع بینانه ببینیم؛ در این راستا لازم است قانون ماده 12 و تبصره 15 را کنار بگذاریم و در بستر صنعت واقعیت ها را اهرم کنیم. اگر می خواهیم صنعت رشد کند و اگر منویات رهبر مهم است باید برای حل مشکلات صنعت کمیته هایی تشکیل دهیم و با تعرفه گذاری درست و تزریق منابع مالی عمده مشکلات صنعت حمل ونقل ریلی حل خواهد شد.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات ریلی خارج از بدنه ریلی حل می شود خاطرنشان کرد:  دولت در جایی بخش خصوصی را وارد کرده است که بازدهی ندارد و در هیج کجای دنیا در بخش ریلی چنین اتفاقی رخ نداده است. لازم است مشکل صنعت حمل ونقل ریلی با همسویی و همدلی در دستگاه های بالادستی حل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.