بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

تأکید مدیر کل بنادر مازندران بر لزوم جانمایی مناسب برای ایجاد قفس های پرورش ماهی در دریای خزر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد مزارع پرورش ماهی در قفس در آب های ساحلی استان تأکید کرد.

تأکید مدیر کل بنادر مازندران بر لزوم جانمایی مناسب برای ایجاد قفس های پرورش ماهی در دریای خزر
تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر ضرورت جانمایی مناسب برای ایجاد مزارع پرورش ماهی در قفس در آب های ساحلی استان تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی ، سیاوش رضوانی در نشست بررسی پروژه تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس های پرورش ماهی در دریای خزر با اعلام این مطلب افزود : توجه به موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی و تجسس و نجات دریایی در ایجاد قفس های پرورش ماهی و احداث اسکله های پشتیبانی بسیار ضروری است .

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله مناسب بین قفس های پرورش ماهی در دریای خزر در مناطق ساحلی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ایجاد 8 پروژه پرورش ماهی در سواحل استان در دستور کار قرار گرفته که در صورت عدم رعایت الزامات مربوطه این امر می تواند برای ایمنی دریانوردی و طرح های گردشگری دریایی چالش برانگیز باشد.

در ادامه دکتر رستمی مدیر کل شیلات استان مازندران طی سخنانی اظهار داشت : کمبود شدید آب در کشور موجب گرایش دولتمردان به موضوع پرورش ماهی در قفس در دریا به منظور تأمین منابع پروتئینی مورد نیاز مردم شده است .

وی افزود : اقتصادی بودن فعالیت های پرورش ماهی در قفس بسیار ضروری است لذا نیاز به ساخت اسکله های پشتیبان برای بهره برداری مطلوب از مزارع پرورش ماهی در سواحل استان داریم .

در ادامه شرکت مشاور سازمان شیلات کشور به ارائه گزارش در زمینه پروژه تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس های پرورش ماهی و اسکله های پشتیبانی و معرفی مناطق مناسب برای توسعه پرورش ماهی در استان های شمالی کشور پرداخت و مشکلات و چالش های فراروی این پروژه با حضور مسئولان و کارشناسان ادارات کل بنادر و دریانوردی و شیلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سیاوش  رضوانی
سیاوش رضوانی
وبلاگ‌نویس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.