◄ استفاده حداکثری از ظرفیت بندر انزلی
سرویس تایم و پورت تایم کشتیهای ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرها و دریانوردی استان گیلان گفت: سرویس تایم و پورت تایم کشتیهای ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.
به گزارش شیپنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان بندرها و دریانوردی، محمد محسن سلیمی پور با اشاره به کاهش چشمگیر پورت تایم کشتیها در دوماهه اول سال ۹۸ اظهار داشت: سرویس تایم و پورت تایم کشتیهای ورودی به مجتمع بندری انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرها و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به افزایش ترافیک بندر و روند رو به رشد و ورود و تخلیه غلات و کانتینر، بهرهوری مؤثر از اسکلهها، ظرفیت انبارها و ارتقا نرم تخلیه کشتی و سایر عوامل مؤثر در کاهش مدت سرویس تایم و پورت تایم در دستور کار قرار گرفت.
سلیمی پور در مورد عوامل مؤثر بر کاهش سرویس تایم و پورت تایم کشتیها خاطرنشان کرد: این موضوع با انجام مدیریت صحیح، برنامهریزی دقیق و نظارت مستمر بر عملیات و تجهیزات بندری و فعالیتهای اپراتور پایانهها و همچنین ساماندهی نیروهای کارگری، چیدمان و انبارش صحیح غلات در انبارها محقق شد.
وی تصریح کرد: هدف اصلی اداره کل بندرها و دریانوردی گیلان استفاده حداکثری از ظرفیتها و ارتقای بهرهوری از اسکلهها و انبارهای موجود، ارائه خدمات مطلوب، رعایت اصول مشتری مداری و همچنین ارتقای شاخصهای تجارت فرامرزی است.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرها و دریانوردی استان گیلان توسعه زیرساختها و تأمین تجهیزات موردنیاز، شناسایی بازارهای جدید و ظرفیتسازی را از دیگر اهداف این اداره کل دانست و گفت: اهداف ترسیمشده در اداره کل بندرها و دریانوردی استان گیلان موجب گسترش اقتصاد در منطقه، کشور و همچنین ترغیب تجار و ذینفعان در جهت ورود محموله از بندرانزلی میشود.