بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

هوشمندسازی حمل و نقل عمومی از مهم ترین تحولات حمل و نقل مسافر است

یک سیستم حمل و نقل بصورت شبکه ای در حال انجام وظیفه است و مهم ترین دستاوردی که در این حوزه شکل خواهد گرفت عرضه خدمات بصورت شفاف بوده به طوری که شرکت هایی که ارائه خدمات می کنند در بستری که قابل نظارت خواهد بود، فعالیت خواهند کرد.

هوشمندسازی حمل و نقل عمومی از مهم ترین تحولات حمل و نقل مسافر است
تین نیوز |
 

یک سیستم حمل و نقل بصورت شبکه ای در حال انجام وظیفه است و مهم ترین دستاوردی که در این حوزه شکل خواهد گرفت عرضه خدمات بصورت شفاف بوده به طوری که شرکت هایی که ارائه خدمات می کنند در بستری که قابل نظارت خواهد بود، فعالیت خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، همزمان با سوم آبان سی امین سالروز تاسیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با حضور در برنامه صدای راهبران در شبکه رادیویی ایران، به تشریح مهمترین تحولات و اقدامات سازمان در بخش حمل و نقل بویژه در حوزه تخصصی ذی ربط حمل و نقل مسافر پرداخت.

وی یکی از مهم ترین تحولات بخش حمل و نقل مسافر را توسعه و بهره برداری از سامانه های هوشمند در این بخش عنوان کرد و افزود: سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای بستر خوبی را برای استفاده حداکثری از سامانه هوشمند و دانش بنیان ها ایجاد کرده و در افق نزدیک دستیابی به سازمان دانش بنیان را هدف گذاری کرده است که قطعا بخش حمل و نقل مسافر و کاربران حمل و نقل جاده ای می توانند در دریافت خدمات، سرعت، سهولت و راحتی بیشتر را تجربه کنند .

باقر جوان در خصوص حمل و نقل کالا در کشور بیان داشت: در بخش حمل و نقل کالا در کشور کارهای بسیار مهمی توسط رانندگان، مالکان و شرکت های حمل و نقل با هدایت و راهبری سازمان حمل و نقل جاده ای در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل کالای اساسی در کشور افزود: حمل و نقل کالاهای اساسی در کشور در سخت ترین شرایط و با وجود تمام مشکلات، مسائل و نارسائی هایی که در این بخش وجود داشت، هیچ گاه متوقف نشده و این نقطه قوت حمل و نقل کشور است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر با اشاره به اهمیت ایمن سازی و نگهداری راه های کشور نیز افزود: در حیطه جابجایی کالا به اقصی نقاط دنیا چه از طریق پایانه های مرزی و چه از طریق کریدورهای ترانزیتی کشور، مجموعه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به خوبی انجام وظیفه می کند و در حوزه حمل و نقل مسافر نیز جابجایی مسافر از هر نقطه کشور به نقطه دیگر از طریق جاده هایی که نگهداری، مناسب سازی و ایمن سازی می شود، صورت می گیرد زیرا یکی از وظایف سازمان ایمنی تردد است و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با ارائه سطح سرویس مناسب، همواره در تلاش است وضعیت مطلوب ایمنی را در جاده ها ایجاد نماید.

باقرجوان همچنین با بیان این که ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا در عرصه بین المللی هم فعالیت می کند، گفت: یکی از مزیت های بسیار مهم کریدورهای ارتباطی کشور ما این است که می تواند موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی کشور را بیش از پیش نمودار کند و با توجه به امنیت بسیار مهمی که در کشور وجود دارد، بسیاری از کالاها از مسیر کریدورهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط دنیا و کشورهای همجوار ترانزیت می شود و این متضمن امنیت ملی است یعنی این کشور ما از هر لحاظ آمادگی و شرایط ایمنی و امنیتی را دارد و مورد اعتماد تجار دنیا هم هست.

وی در خصوص اهمیت نوسازی ناوگان مسافری نیز گفت: برنامه های متنوعی از سال های گذشته در حال پیگیری است و از مسئولان و دست اندکاران خواهش میکنیم وارد عمل شوند و با توجه به سن بالای ناوگان حمل و نقل مسافری و فرسوده شدن آن، باید از توان تولید داخل استفاده کنیم و قطعا سازمان باید با استفاده از منابع داخلی و سایر ظرفیت هایی که وجود دارد حمایت های لازم را بعمل آورد و این اتفاق در حال انجام است .

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر در خصوص فرآیند پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی نیز اعلام کرد: در طول محورهای مواصلاتی کشور همواره درکنار پلیس راه، هلال احمر و اورژانس، راهداران حضور دارند و با سعه صدر پاسخگوی مردم و کاربران جاده ای خواهند بود، همچنین همکاران ما در پایانه های مرزی، مسافری و باری نیز در کنار شرکت های حمل و نقلی حضور دارند و پاسخگوی سوالات، مطالبات، پیشنهادات و شکایات احتمالی مردم هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.