ارتقای ایمنی از ارکان اصلی مدیریت راههای استان خراسان رضوی است
نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جادهای از ارکان اصلی مدیریت راههای استان است و نمیتوان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان خراسان رضوی گفت: ایمنی جادهای از ارکان اصلی مدیریت راههای استان است و نمیتوان آن را به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری به زمان دیگری موکول کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در جلسه هماندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جادهای استان و فرماندهان پلیسراه شهرستانهای خراسان رضوی با اشاره به تخصیص اعتبارات این اداره کل در سال جاری افزود: حدود ۸۰ درصد از منابع اعتباری مربوط به این اداره کل از محل منابع عمومی دولت و مابقی از محل منابع استانی و داخلی سازمانی است.
وی با تأکید بر افزایش درآمدهای سازمان گفت: حدود ۴۰ درصد از جابجایی بار در کشور و استان بدون صدور بارنامه انجام میشود و مدیران ادارات شهرستانها میتوانند برای افزایش درآمدهای ناشی از ارائه خدمات گیرندگان راه، به ویژه در بخش یاد شده و جلوگیری از فرار مالیاتی، بخشی از هزینههای مربوط به خود را تأمین کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با قرار گرفتن در کریدور بینالمللی شمال- جنوب و شرق- غرب و موقعیت ممتاز مذهبی - زیارتی به لحاظ بهرهمندی از حضور بارگاه ثامنالحجج (ع) همواره با تردد بسیاری مواجه بوده است.
وی افزود: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی باید به سمت خودکفایی اقتصادی پیش برویم و درآمد ناشی از خدمات را هدفمند نماییم.
سرهنگ امیدوار رئیس پلیسراه خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: برای ساماندهی و کاهش تلفات جادهای باید تخلفات از مبدأ را در نظر داشته و به صفر برسانیم.
رئیس پلیسراه خراسان رضوی افزود: با توجه به ورود خیل عظیم مشتاقان امام هشتم (ع) در سالروز شهادت حضرت ثامنالحجج (ع) برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسهیل در عبور و مرور تردد وسایل نقلیه باید تخلفات در مبدأ را به صفر برسانیم.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: با توجه به همزمانی مراسم دهه آخر صفر و اجرای طرح زمستانی در راههای استان با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در پلیسراه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای، میبایست مشکلات را به حداقل ممکن رساند و حتی در صورت نیاز با انسداد راه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمود.
رئیس پلیسراه استان ادامه داد: رایزنیهایی صورت گرفته است تا در خصوص سرعتهای بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز با برخورد جدیتر قانونی و با توقیفهای از ۱۰ تا ۳۰ روز وسیله نقلیه برای تخطی گران از قانون حتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، این معضل را نیز در جادههای استان به حداقل برسانیم.
فرمانده پلیسراه مشهد نیز در این جلسه گفت: اهداف ما کاهش تلفات جادهای و صدمات و خسارات جانی و کشتار مربوط در این بخش است.
سرهنگ رضایی افزود: این کاهش نیازمند تداوم جدی طرحها و همکاریهای بین بخشی با ادارات و دستگاههای اجرایی و متولیان اصلی راهها است.
وی ادامه داد: اگر کاهش تلفات جادهای همهساله به شکل سینوسی تغییر کند و کاهش و افزایش را داشته باشیم در یک نگاه کلی نمیتوان گفت که توانستهایم تلفات را کنترل کنیم و در زمانی میتوان این مبحث را دنبال کرد که همهساله و به شکل مداوم کاهش تلفات را در کارنامه فعالیت یکساله شاهد باشیم.
سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره به اجرای طرحهای آسفالت راههای روستایی در استان اشاره کرد و افزود: اجرای آسفالت روستایی باید بر اساس افزایش جمعیت، تردد و ظرفیت در هر روستا صورت پذیرد و برهمان اساس نیز حدود پهنای باند آسفالت را در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: موقعیت مکانی و نگهداری از آسفالت از اهمیت ویژهای برخوردار است و برای بهبود از بهرهبرداری راه میبایست به این مؤلفهها نیز توجه داشت.
در پایان گردهمایی هماندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جادهای و فرماندهان پلیسراه استان خراسان رضوی از تعدادی از فرماندهان پلیسراه استان در محل هتل ثامن طرقبه تقدیر و تشکر شد.