بیستمین گردهمایی مسئولین استاندارد پرواز و معاونین فنی- عملیاتی شرکت های هواپیمایی
بیستمین گردهمایی مسئولین استاندارد پرواز و معاونین فنی-عملیاتی شرکت های هواپیمایی روز گذشته برگزار شد.
در بیستمین گردهمایی مسئولین استاندارد پرواز و معاونین فنی-عملیاتی شرکت های هواپیمایی، مجید حسنلو در خصوص بخشنامه 110/FS /104 و ضرورت انجام Route Performance Analysis گفت: با توجه به بررسی ها ، ممیزی ها و نتایج بررسی برخی سوانح ، شواهدی از عدم رعایت الزامات و توان عملیاتی هواپیماها در بعضی از مسیر ها و فرودگاهها یافت شده است که لازم است زیر ساخت ها و امکانات و نیروی انسانی لازم شرکت های بهره بردار مهیا شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حسنلو افزود : دراین ارتباط مقررات MLR.101 AIROPS در بخشی از کتاب عملیات (OM) اطلاعات لازم مربوط به ارتباط ، ناوبری و فرودگاهها ، ایستگاه های عملیاتی و همچنین حداقل سطوح و ارتفاعات پروازی برای هر مسیر و حداقل الزامات عملیاتی بیان شد که بر این اساس شرکت ها باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده و گزارشات مربوط را به سازمان ارسال کنند.
در این جلسه مجید اخلاقی در ارتباط با بروز رسانی مقررات AIROPS CAOIRI در بخش الزامات سازمانی در عملیات پرواز اظهار داشت: اجرای این مقررات آغاز شده و نحوه ممیزی ها و بازرسی براساس آن اعمال خواهد شد همچنین در Article 3 و مقررات ارجاع به AMC و GM آژانس EASA بیان شده است.
وی همچنین در ارتباط با الزامات و شرایط معاونین عملیاتی با توجه به بند 135 از مقررات Airops و معرفی نفرات صلاحیتدار جهت بخشهای عملیات پرواز ،آموزش کرو پروازی ،عملیات زمینی و استمرار قابلیت پروازی توضیحاتی را ارائه کردند.
در پایان محمود رضا روحانی در ارتباط با صدور گواهینامه های جدید خلبانی بر اساس Part FCL با توجه به بستر الکترونیکی ایجاد شده و نحوه ارسال در خواست ،صدور تمدید گواهینامه و رده های مربوط با توجه به قوانین مربوط توضیحاتی را بیان کردند.