وزیر راه: سخنگوی سازمان هواپیمایی باید توبه کند و حرفش را پس بگیرد
وزیر راه و شهرسازی در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره معنا نداشتن سقف تعیین شده در ایام پیک سفرها، گفت: وی باید حرف خود را پس گرفته و توبه کند.
وزیر راه و شهرسازی در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره معنا نداشتن سقف تعیین شده در ایام پیک سفرها، گفت: وی باید حرف خود را پس گرفته و توبه کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم؛ محمد اسلامی با یادآوری اینکه در بخش مسکن حدود 150 هزار واحد طرح مهر به اتمام رسیده و به مردم تحویل شده است، اظهار کرد: بیش از 90 هزار از این تعداد در ماههای اخیر با تصمیمات اخیر بابت تعیین تکلیف مابهالتفاوت قیمتها و حل انشعابات عملیاتی شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر از سال گذشته تا امروز بیش از 700 کیلومتر بزرگراه در کشور به بهرهبرداری رسیده است.
وی با یادآوری اتصال سه مرکز استان به شبکه سراسری ریلی طی یکسال اخیر بیان کرد: طی یکسال اخیر همچنین 7 بیمارستان احداث و تحویل وزارت بهداشت شده است.
وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت پروازهای هواپیما گفت: با هر گونه تخلفی برخورد خواهیم کرد؛ نرخ بلیت هواپیما یک کف و یک سقف دارد در سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی این قیمتها منتشر شده است.
اسلامی با بیان اینکه تجاوز از این کف و سقف تخلف است، تصریح کرد: در پروازهای داخلی بیزنس کلاس و اکونومی داریم؛ قیمتهای لحظه اخری در اوج سفرها اتفاقی میافتد که چند صندلی لحظه آخری را آژانسها انجام میدهند که تخلف است.
وی با تاکید بر اینکه نباید قیمتها از سقف تعیین شده عبور کند در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی مبنی بر اینکه «در ایام پیک مانند ولادت و شهادت سقف تعیین شده برای ایرلاینها معنا ندارد» گفت: چنین چیزی نیست و اگر وی این حرف را گفته باید توبه کرده و حرف خود را پس بگیرد.
سالهاست که در این کشور دولت مردان نمیخواهند بپذیرند که عرضه و تقاضا قیمت را تعیین میکند نه فرمان حکومتی.ایشان هم. توبه دادن آن سخنگو نمیتواند بدیهیات اقتصاد را تغییری دهد.
وقتی برای هر بلیط هواپیمای 300 هزار تومانی بیش از یک مشتری وجود دارد ( مثلا سه تا) قیمت آنقدر بالا میرود که یکی از آنها از تقاضای خود منصرف شود و دو نفر در میدان بمانند.مجددا آنقدر قیمت آنقدر بالا میرود که یکی از آندو از تقاضای خود منصرف شود و تعداد متقاضی با تعداد بلیط موجود مساوی شود. قیمت به این شکل بدست میآید نه به دستور ایشان و همکارانشان. بگیر و ببند و دار و درفش و توبه دادن هم اثر بخش نیست.
وظیفه ایشان تعیین نرخ نیست.توانش را هم ندارد. اگر ایشان و همکارانشان دغدغه ی ارزان شدن بلیط را دارند باید سیاست گذاری کنند تا عرضه ی خدمات پروازی بیشتر شود.