بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی افتتاح شد

این شبیه ساز نه تنها از سیمیلاتورهای منطقه کم ندارد بلکه قابلیت رقابت با آن ها را نیز دارد.

شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی افتتاح شد
تین نیوز

رییس دانشکده صنعت هواپیمایی با اشاره به قابلیت های شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت ساخت این دانشکده گفت: این شبیه ساز نه تنها از سیمیلاتورهای منطقه کم ندارد بلکه قابلیت رقابت با آن ها را نیز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اردوان کریم زاده رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در آیین افتتاح شبیه ساز ۳ بعدی برج مراقبت دانشکده صنعت هوانوردی اظهار کرد: این پروژه با همکاری و مشارکت اعضا مدیریت پرواز انجام شد و کلیه تجارب عملی و علمی در این شبیه ساز مدل سازی شده است.  

کریم زاده تصریح کرد: این شبیه ساز نه تنها چیزی از سیمیلاتورهای منطقه کم ندارد بلکه قابلیت رقابت هم دارد.  

وی بیان کرد: این شبیه ساز قابلیت های تصمیم گیری و حل مسأله در شرایط بحرانی و اضطراری را دارد و می تواند کنترلر را به چالش بکشد و ارزیابی کند.  

وی افزود: در این شبیه ساز، شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، با سرعت های مختلف پیش بینی شده است و کنترلر در فضایی که از لحاظ هندسی مثل برج طراحی شده است می تواند تجربه کسب کند و گام موثری در تامین امنیت پروازها داشته باشد.

کریم زاده از اضافه کردن شبیه ساز خلبانی و هوش مصنوعی در آینده به شبیه ساز سه بعدی برج کنترلر دانشکده صنعت هواپیمایی خبر داد و گفت: ما می توانیم فرودگاه های مختلف را به درخواست مشتری شبیه سازی کنیم که تا الان ۵ فرودگاه تعریف شده است.  

وی در پایان سخنانش از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سایر دستگاه ها برای همکاری و هماهنگی در اجرای این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم امیر سرتیپ رستگاری معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل صا ایران، "محمد محمدی بخش" رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و خواجه فر مدیرعامل صنایع هوایی نیز حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.