بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

◄ اقدام عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت در حذف دفتر صنایع هوایی و معاونت حمل و نقل

در ساختار جدید وزارتخانه صمت، دفتر صنایع هوایی منحل و تنها یک دفتر با عنوان دفتر صنایع خودرو، نیرو محرکه و حمل و نقل ذیل معاونت جدید صنایع، ماشین آلات و تجهیزات به فعالیت خواهد پرداخت.

اقدام عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت در حذف دفتر صنایع هوایی و معاونت حمل و نقل
تین نیوز |

شنیده ها حاکی از آن است که در ساختار جدید وزارتخانه صمت، دفتر صنایع هوایی منحل و تنها یک دفتر با عنوان دفتر صنایع خودرو، نیرو محرکه و حمل و نقل ذیل معاونت جدید صنایع، ماشین آلات و تجهیزات به فعالیت خواهد پرداخت.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس صنعت هوانوردی درباره مشکلات سیاستگذاری جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: در صورت ابلاغ ساختار جدید و با گرفتاری های متعدد صنعت خودرو، دیگر نباید خروجی از این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل به ویژه صنایع هوایی متصور بود.

وی در توضیح این دیدگاه خود افزود: در سال های اخیر، صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم های غیرقانونی و عدم تخصیص منابع مالی مناسب جهت توسعه ظرفیت‌ها و توانمندسازی در بومی سازی و تولید اقلام دارای فناوری بالا، در شرایط سختی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: باتوجه به تجارب موفق کشورهای درحال توسعه، در کنار سازمان هواپیمایی کشوری وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی رگولاتوری و سیاستگذاری در حوزه حمل و نقل هوایی، مطابق وظایف تعیین شده در قانون تمرکز امور صنعتی، بند (ت) ماده 48 و بند 25 مانده 119 برنامه هفتم توسعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی سیاستگذاری و سازماندهی توسعه صنعتی، هدایت و حمایت از واحدهای صنعتی و تولید داخلی و اعطای کمک های مالی لازم جهت توسعه و بهبود صنایع فعال در صنعت به ویژه صنایع هوایی می باشد.

این کارشناس صنایع هوانوردی خاطرنشان کرد: به نظر می‌ رسد، باتوجه به تجارب موفق قبلی جناب آقای دکتر اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنایع سیمان و فولاد که موجب تحولات مثبتی در آنها شده و با توجه به شرایط کنونی صنعت هوایی که به شدت تحت تاثیر تحریم های غیرقانونی قرار دارد و نیازمند هم‌افزایی بین وزارتخانه‌های دست اندرکار راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی است، حفظ دفتر صنایع هوایی در وزارت صمت به عنوان حلقه اتصال فعالان این صنعت می تواند موجب رفع موانع موجود، توسعه و رونق صنایع فعال در حوزه هوایی گردد. 

چارت جدید وزارت صمت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی

    سلام ، قبل از آقای احمدی نژاد وزارت صنایع یک شرکت داشت بنام صنایع هوایی پروژه های موفق ساخت هواپیما و گلایدر و هلیکوپتر را از بخش خصوصی خرید و آورد زیر مجموعه سازمان گسترش کرد بعد آقای احمدی نژاد آمد همه را یکجا با فرودگاه آزادی و ساختمانها و املاک را توسط خصوصی سازی متوقف کرد. این پیچاندن ها برای نابود کردن دستاوردهای صنعتی کشور هست.
    رئیس جمهور و رهبر معظم را به حضرت عباس قسم میدم بخش دولتی هسا، صها ، پنها و قدس را برای رفع نیازهای نظامی نگهدارند و اجازه دهند بقیه امور صنعت هوایی در بخش خصوصی انجام بشه تا دست آوردهای آنها نسل به نسل بماند و ادامه و رشد پیدا کند و تهش یک چیز مفیدی برای کشور بماند.