بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

ادعای روابط عمومی هواپیمایی آتا: سندی برای غیرقانونی بودن خوش آمدگویی به زبان ترکی در پرواز تبریز وجود ندارد

یکی از فعالین توییتری اعلام کرد در پرواز 5606 تهران تبریز آتا، اقدام به خوش آمدگویی به زبان ترکی شده و این اتفاق در دو هفته اخیر اجرایی شده است.

ادعای روابط عمومی هواپیمایی آتا: سندی برای غیرقانونی بودن خوش آمدگویی به زبان ترکی در پرواز تبریز وجود ندارد
تین نیوز |

روابط عمومی تبریز شرکت آتا گفت: «یک نفر چند روز پیش توییت کرد که در پرواز آتا، ترکی خوش آمدگویی کرده اند. من نمی دانم مشکل کجاست؟ چند روزیست که این بحث مطرح شده و برخی گفته اند گویا مهماندار پرواز اخراج شده است. متنی هم از طرف آتا منتشر کرده اند، اما ما تکذیب کردیم و هیچکس اخراج نشده است. کسی که آن متن را امضا کرده است هم وجود ندارد. ما در پرواز های مسیر تبریز به تهران و تبریز به تهران به فارسی و انگلیسی و ترکی خوش آمد گویی می کنیم. این اتفاق هم فقط برای پرواز تبریز است و سندی برای غیرقانونی بودن آن وجود ندارد.» 

به گزارش تین نیوز به نقل از انتخاب، ماجرا از اینجا شروع شد که یکی از فعالین توییتری اعلام کرد در پرواز 5606 تهران تبریز آتا، اقدام به خوش آمدگویی به زبان ترکی شده و این اتفاق در دو هفته اخیر اجرایی شده است. برخی این اقدام را به پان ترک ها مرتبط دانستند. اگرچه برخی نیز معتقدند که در پرواز تهران تبریز این اتفاق از گذشته مرسوم بوده و همواره خوش آمدگویی ترکی جریان داشته است.

روابط عمومی آتا تهران در پاسخ به خبرنگار انتخاب درباره این اتفاق گفت که باید به مصاحبه آقای زنوزی مراجعه کرد.

روابط عمومی تبریز شرکت آتا در پاسخ به خبرنگار گفت:  «یک نفر چند روز پیش توییت کرد که در پرواز آتا، ترکی خوش آمدگویی کرده اند. من نمی دانم مشکل کجاست؟ چند روزیست که این بحث مطرح شده و برخی گفته اند گویا مهماندار پرواز اخراج شده است. متنی هم از طرف آتا منتشر کرده اند اما ما تکذیب کردیم و هیچکس اخراج نشده است. کسی که آن متن را امضا کرده است هم وجود ندارد. ما در پرواز های مسیر تبریز به تهران و تبریز به تهران به فارسی و انگلیسی و ترکی خوش آمد گویی می کنیم. این اتفاق هم فقط برای پرواز تبریز است و سندی برای غیرقانونی بودن آن وجود ندارد. » 

در ادامه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، درباره خوش آمدگویی پرواز ها به «انتخاب» گفت:  «معمولاً شرکت های هواپیمایی که عمده مسافرینشان با یک زبان خاص پرواز می کنند، سعی می کنند از مهماندارانی با تسلط به آن زبان استفاده کنند. مثلاً برای پرواز های ژاپن، مهماندار ژاپنی در ایران ایر استخدام شده بود. برخی از کشور های عربی نیز این کار را می کنند. در مورد تبریز اطلاعات مشخصی نداریم که چه اتفاقی افتاده است. »

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، درباره پروتکل خوش آمدگویی مهماندار ها به «انتخاب» گفت:  «برخی از قوانین تعریف و تفسیر دارد. اگر همین قوانین را در حوزه حقوقی بررسی کنید، نیازمند تفسیر متفاوت است. به همین خاطر ما موضوع را مدیریت کردیم و اطلاعیه ای نیز به زودی منتشر می شود. »

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.