بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از کوتاهی در پرداخت خسارت حادثه دیدگان آنتونوف ۱۴۰ تا مشخص شدن عامل اصلی گرانی بلیت

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از کوتاهی در پرداخت خسارت حادثه دیدگان آنتونوف ۱۴۰ تا مشخص شدن عامل اصلی گرانی بلیت

تین نیوز | کوتاهی در پرداخت خسارت حادثه دیدگان آنتونوف 140، بودجه پیشنهادی، کمکی به ساخت شهر فرودگاهی امام نمی کند، اعلام اسامی داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون استخدامی مراقبت پرواز، و سهم پروازهای ایرلاین‌های ترک و ایرانی به مقصد ترکیه برابر می‌شود، و شرکت‌های هواپیمایی عامل اصلی گرانی بلیت، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تاکنون خسارت حادثه دیدگان آنتونوف 140 پرداخت نشده و به نظرم در این مسیر کوتاهی صورت گرفته، گفت: لازم است وزارت راه و سازمان هواپیمایی، در خصوص ارائه گزارش نهایی علل سقوط آنتونوف 140، اقدام عاجل به عمل بیاورند.

محمد فیروزی، درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه آنتونف 140 در مجلس گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته، هنوز گزارش نهایی بررسی سانحه، به طور شفاف و کامل به مجلس نرسیده است.

نماینده مردم نطنز در مجلس، افزود: هفته گذشته از وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت گزارش بررسی سانحه، پرسیدم که وزیر در جواب گفت: "در حال جمع بندی هستیم تا نتایج کمیته بررسی سانحه را در گزارش ارائه دهیم."

بودجه پیشنهادی، کمکی به ساخت شهر فرودگاهی امام نمی کند
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام، مستلزم نگاه ویژه دولت است گفت: رقم بودجه پیشنهادی، کمکی به ساخت شهر فرودگاهی امام نمی کند.

محمد دامادی، با بیان اینکه یکی از اهداف ساخت فرودگاه امام، تبدیل شدن به هاب منطقه و درآمدزایی برای کشور است، اظهار کرد: شهر فرودگاهی امام، می تواند ما را در رسیدن به این اهداف کمک کند.

وی به رقم بودجه پیشنهادی برای ساخت شهر فرودگاهی امام، در لایحه بودجه 94 اشاره کرد و افزود: در لایحه بودجه 94 برای مشارکت و تکمیل فرودگاه امام، معادل 70 میلیارد تومان، پیش بینی شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، ادامه داد: رقم بودجه پیشنهادی، کمکی به ساخت شهر فرودگاهی امام نمی کند، و وقتی پروژه ای مدت دار شود، حتما در اجرا به مشکلات زیادی برمی خورد.

تزریق قطره چکانی بودجه، دلیل عقب ماندن توسعه فرودگاه امام
معاون سابق سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه تزریق قطره چکانی بودجه، ساخت شهر فرودگاهی را عقب نگه داشته، گفت: مدت اجرای برنامه پنجم توسعه رو به اتمام است، اما هنوز نتوانستیم منطقه آزاد فرودگاه امام را سازماندهی کنیم.

علیرضا منظری، اظهار کرد: حدود نیم قرن از تصمیم احداث یک فرودگاه بزرگ در کنار شهر تهران می گذرد که همچنان با تزریق قطره چکانی اعتبار مالی آن را عقب نگه داشته اند.

وی افزود: عدم وجود یک راهبرد صحیح و منطقی در بیست سال گذشته و تغییرات متعدد با سلایق مختلف باعث شد که نه تنها این فرودگاه تبدیل به یک مرکز منطقه ای نشد بلکه کشورهای اطراف و حتی بدون سرمایه در مناطق دیگر جهان مانند قاره آفریقا نیز در این زمینه از کشور ایران پیشی گرفتند.

مقایسه عملکرد فرودگاه ها در 9 ماهه اول سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته
در آذرماه سال جاری اوج پروازها در ساعت 19 و در روزهای هفته اوج پروازها، در روز دوشنبه بوده است.

آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور نشان می دهد در بخش پروازهای مسافری در 24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها ساعت 19 و در روزهای هفته اوج پروازها در روز دوشنبه بوده است.

همچنین پروازهای داخلی، 79 درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را به خود اختصاص داده اند که 77 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 60 درصد بار و پست را شامل می شوند.

نگاهی به جدول تراکم مسافر در هر پرواز، نشان می دهد که از کل پروازهای مسافری در آذرماه امسال، فرودگاه کرمان با متوسط 153 مسافر در هر پرواز و فرودگاه ایرانشهر با متوسط 18 مسافر در هر پرواز، بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

اعلام اسامی داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون استخدامی مراقبت پرواز
اسامی ۸۸ نفر از داوطلبان مجاز شرکت در آزمون استخدامی پیمانی مراقبت پرواز اعلام شد.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، پيرو اطلاعيه مورخ ۹۳/۱۰/۱۵ در خصوص جذب و استخدام فارغ‌التحصيلان مراقبت پرواز٬ پس از بررسی‌های به عمل آمده٬ ۸۸ نفر از میان ۲۱۸ داوطلب ثبت‌نام شده برای شرکت در آزمون استخدام پیمانی مراقبت پرواز مجاز شناخته شدند.

داوطلبان مجاز باید چهارشنبه مورخ ۹۳/۱۰/۲۴ رأس ساعت ۷:۳۰ صبح در محل برگزاری آزمون به نشانی فرودگاه مهرآباد- سه‌راه پلیس- نبش خیابان بسیج- سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌های کشور حضور داشته باشند.

پرورش: نقشی در فروش هتل هما نداشته‌ایم
پول هتل فروش هما به خزانه واریز شد که آن ۳۰۰ میلیارد تومان هم هیچ ارتباطی به ایران ایر نداشت.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با تاکید براینکه ایران ایر هیچ نقشی در فروش و واگذاری هتل هما نداشته است، گفت: قرارداد هتل های هما براساس مصوبه هیات وزیران بین سازمان خصوصی سازی و سازمان تامین اجتماعی بوده و اساسا هیچ ربطی به ایران ایر ندارد.

فرهاد پرورش ادامه داد: ایرلاین هما در ارزش گذاری، ‌قیمت گذاری، ‌انتشار فراخوان و قرارداد مصوبه هیات وزیران هیچ نقشی نداشت چراکه ما یک تشکیلات دولتی هستیم و تابع مقررات.

۳ چالش پیش‌روی صنعت حمل‌و‌نقل هوایی
یک کارشناس هوانوردی، تحریم، تکلیفی بودن اقتصاد حمل و نقل و نبود تسهیلات مالی برای نوسازی ناوگان را سه چالش اصلی صنعت حمل و نقل هوایی عنوان کرد و گفت: البته مشکلات ناشی از «تحریم» در حاشیه دو چالش «تکلیفی بودن اقتصاد حمل و نقل هوایی» و «نبود تسهیلات مالی برای نوسازی» قرار دارد.

حمید غوابش با بیان اینکه ناوگان فرسوده از مهمترین چالش‌های این صنعت محسوب می‌شود، اظهار کرد: سه عامل تکلیفی بودن اقتصاد حمل و نقل هوایی، فراهم نبودن امکان استفاده از تسهیلات مالی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها در فرسودگی ناوگان هوایی تاثیر می‌گذارد.

دبیر سابق انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی فاقد اعتبارات مالی برای نوسازی ناوگان هستند، از شرایط دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما انتقاد کرد گفت: دستورالعمل دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به گونه‌ای است که امکان استفاده از منابع این صندوق برای شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد.

سهم پروازهای ایرلاین‌های ترک و ایرانی به مقصد ترکیه برابر می‌شود
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سهم پروازهای ایرلاین‌های ترک و ایرانی به مقصد ترکیه برابر می‌شود گفت: این تصمیم با هدف حمایت از ایرلاین‌های داخلی اجرایی شد.

مقصود اسعدی‌سامانی درباره محدود شدن پروازها‌ی شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ به ایران گفت: در هفته 76 پرواز از طرف شرکت‌های هواپیمایی ترکیه به سمت ایران و 50 پرواز از طرف شرکت‌های هواپیمایی ایران به شهرهای مختلف ترکیه انجام می‌شود که سهم ایرلاین‌های ترکیه بیش از ایرلاین‌های داخلی است که این سهم بین دو شرکت برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از کاهش پروازهای ایرلاین‌های ترکیه‌ای توازن و تعادلی بین تعداد پروازهای ایرلاین‌های ایرانی و ترکی نبود افزود: کاهش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه و افزایش سهم پروازهای ایرلاین‌های داخلی با هدف حمایت از ایرلاین‌های داخلی است که امیدواریم به یک نقطه تعادل برسد.

شرکت‌های هواپیمایی، عامل اصلی گرانی بلیت
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی اعلام کرد که به علت افزایش تقاضا بلیت‌های چارتری در ایام نوروز میانگین 200 هزار تومان گران‌تر فروخته می‌شود‌.
 
ناصر گلدوست با اشاره به اطلاعیه اخیر سازمان هواپیمایی درخصوص ممنوعیت فروش بلیت با نرخ بالاتر در قالب چارتر اعلام کرد: به علت افزایش تقاضا در ایام نوروز شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی مجبور هستند تا تعداد فروش بلیت‌های چارتری را در این ایام افزایش دهند‌.
 
گلدوست با اشاره به سیاست سازمان هواپیمایی در روند آزادسازی نرخ بلیت هواپیما عنوان کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به معنای متنوع‌سازی بود اما سازمان هواپیمایی به شرکت‌های داخلی اجازه داد تا نرخ بلیت را به میزان 30 درصد افزایش دهند‌. شرکت‌های هواپیمایی به درصد اعلامی توجهی نکردند و نرخ‌ها را در برخی از مسیرها بیش از 30 درصد افزایش دادند‌.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.