بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
مدیرعامل راه‌ آهن در دیدار با فورواردرها و شرکتهای فعال حمل و نقل بین المللی ریلی تاکید کرد:

احیای نگاه تمدنی و توسعه حوزه ریلی و ترانزیت؛تشکیل کارگروه ترانزیتی در راه‌آهن

نشست بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت، با حضور مدیرعامل راه‌آهن و فورواردرها و شرکتهای فعال حوزه حمل و نقل بین المللی ریلی برگزار شد و طی آن، موانع توسعه و جهش در صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش ترانزیت مورد بررسی قرار گرفت.

احیای نگاه تمدنی و توسعه حوزه ریلی و ترانزیت؛تشکیل کارگروه ترانزیتی در راه‌آهن
تین نیوز |

نشست بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت ، با حضور مدیرعامل راه‌آهن و فورواردرها و شرکتهای فعال حوزه حمل و نقل بین المللی ریلی برگزار شد و طی آن، موانع توسعه و جهش در صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش ترانزیت مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، نشست بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.
در این نشست که مدیران عامل ۲۰ شرکت از فورواردرها و شرکتهای فعال حوزه حمل و نقل بین المللی ریلی به همراه معاونان و مدیران ستادی راه‌آهن به طور حضوری و تعدادی از مدیران مناطق راه‌آهن به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، حاضران موانع و دغدغه‌های خود را با مدیرعامل راه‌آهن در میان گذاشتند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان در مورخ ۱۱ آبان، اظهار کرد: فرموده‌های مقام معظم رهبری در این دیدار دارای چندین نکته مهم است، از جمله این نکات می‌توان به مظلومیت و مهجوریت حوزه ریلی اشاره کرد که متاسفانه طی دولت‌های گذشته به آن توجه لازم نشده است.
دکتر صالحی با بیان اینکه احیای نگاه تمدنی و توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت در راستای فرموده مقام معظم رهبری در دستور کار راه‌آهن قرار دارد، تاکید کرد: هدف از برگزاری این‌گونه جلسات، مانع زدایی و ایجاد جهش در صنعت حمل و نقل ریلی بین‌المللی است.
مدیرعامل راه آهن اثر تحریم داخلی را موثرتر از تحریم خارجی دانست و اظهار کرد: ما نیاز به یک رشد متوازن داریم. برای ایجاد جهش اقتصادی به مقدماتی نیاز است که حوزه فن آوری یکی از آن‌ها است که تاکنون عمدا یا سهوا مغفول مانده است.
دکتر صالحی با تاکید بر اینکه مسایل راه‌آهن نه به یکباره، بلکه باید گام به گام برطرف شوند، افزود: برای برطرف کردن مشکلات، در گام اول این وظیفه راه‌آهن است که آن را انجام دهد. بخشی از مسایل بایستی در داخل راه‌آهن و بخشی دیگر که فرادستگاهی هستند، در خارج از راه‌آهن برطرف شوند.
مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به درخواست تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های فورواردر ریلی مبنی بر برندسازی و معرفی این شرکت‌ها به صاحبان کالا در خارج از کشور، اظهار کرد: به زودی اجلاسی با حضور مدیران عامل شرکت‌های راه‌آهن کشورهای منطقه و حوزه CIS در تهران برگزار خواهد شد و طی آن، فرصت لازم جهت معرفی توانمندی‌های این شرکت‌ها فراهم می‌شود.
دکتر صالحی با یادآوری اینکه با تکمیل مسیر ریلی شلمچه- بصره، امکان جا به جایی بار و مسافر بین دو کشور ایران و عراق به سهولت انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: با اتصال ریلی عراق به شبکه حمل و نقل ریلی ایران، کشور عراق نه تنها به کریدورهای ایران بلکه به کشورهای همسایه از جمله چین و روسیه و کشورهای حوزه‌های CIS متصل خواهد شد. این موضوع می‌تواند برای تاجران و فورواردرهای کشور فرصت مناسبی محسوب شود.
مدیرعامل راه‌آهن از تشکیل کارگروه ترانزیت در راه‌آهن خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه باید به صورت منظم و مستمر برگزار شود و طی آن موضوعات، رصد و مشکلات گام به گام و به سرعت برطرف شوند.
وی در پایان بر ضرورت عبور از رکورد ترانزیت ریلی تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل تاکید کرد و اظهار داشت: با همکاری شرکت راه‌آهن و فورواردرها و شرکتهای فعال حمل و نقل بین المللی ریلی و دیگر فعالان این حوزه، باید کاری انجام شود تا نام و نشان راه‌ آهن و حمل و نقل ریلی ایران در منطقه و جهان پرآوازه شود و این کار امکان پذیر است.

ضرورت رفع موانع گمرکی در پایانه‌های مرزی ریلی

در این نشست که به دعوت راه‌آهن به منظور بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل بین المللی ریلی برگزار شده بود، مدیران عامل شرکت‌های فورواردر یا نمایندگان آن‌ها، اهم فعالیت‌های مجموعه‌های خود را تشریح کرده و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
ضرورت تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی مشکلات فورواردارها جهت ارایه راهکار مناسب، رفع موانع گمرکی در پایانه‌های مرزی ریلی و عدم توقف واگن ها به مدت طولانی از تاکیدات فورواردرها و شرکتهای فعال حوزه حمل و نقل بین المللی ریلی بود.
در این نشست، مدیران شرکت‌های فورواردری ریلی بر ضرورت‌های دیگری نظیر هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی در ترخیص و جا به جایی و حمل بار، استفاده از واگن‌های باری در بخش ترانزیت، رقابتی شدن نرخ تعرفه تمام شده از ابتدا تا انتهای سیر، فعال شدن ماده ۱۲، تعیین نظام تعرفه‌ای قابل رقابت با حوزه جاده‌ای، جلوگیری از فعالیت دلال‌ها، جبران کمبود ناوگان ایرانی، برگزاری نشست سه جانبه بین ایران، روسیه و قزاقستان جهت رفع برخی مشکلات فی مابین و آموزش و صدور مجوز قانونی برای فورواردرها تاکید کردند.

 

جهت اطلاع از جزییات بسته تعرفه ای ترانزیت، اینجا کلیک نمایید. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.