11 کیلومتر دیگر از محور هراز در سالجاری به بهرهبرداری میرسد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در سالجاری عملیات اجرایی 11 کیلومتر دیگر از محور هراز به اتمام میرسد و یکی از گلوگاههای ترافیکی مسیر در محدوده نارنجستان تا چلاو به طول چهار کیلومتر در اولویت بهرهبرداری قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در سالجاری عملیات اجرایی 11 کیلومتر دیگر از محور هراز به اتمام میرسد و یکی از گلوگاههای ترافیکی مسیر در محدوده نارنجستان تا چلاو به طول چهار کیلومتر در اولویت بهرهبرداری قرار دارد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: در سالهای 1394 و 95 حدود20 کیلومتر از محور هراز مورد بهرهبرداری قرار گرفت که شامل پنج دستگاه تونل به طول چهار کیلومتر، سه دستگاه پل به طول 400 متر و 13 کیلومتر دیوار سازی است.
وی افزود: بخشهایی از این محور که در اولویت اجرایی در سال 1396 قرار دارد گلوگاههای ترافیکی است که در روزهای پرتردد از حجم فراوانی ترافیک برخوردار است و شامل محدوده نارنجستان تا چلاو به طول چهار کیلومتر، محدوده لهاش- سیاه بیشه به طول 2.5 کیلومتر، محدوده ناندل تا بایجان به طول 3.5 کیلومتر و منطقه لاسم- منظریه پلور به طول پنج کیلومتر است که در مجموع 11 کیلومتر از این اولویتها اه بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی محدوده لهاش- سیاهبیشه اظهار کرد: این محدوده به طول 2.5 کیلومتر دارای یک دستگاه تونل به طول هزار و 100 متر، یک دستگاه پل با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 80 درصد است که با احداث باند جدید و اتصال آن به مسیر چهار خطه و حذف نقاط حادثه خیز تونل یک، جادهای ایمن در دسترس هموطنان خواهد بود.
خادمی منطقه لاسم- منظریه پلور را یکی دیگر از بخشهای فعال در سال 1396 دانست و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر عملیات دیوارسازی، زیرسازی و روسازی در حال اجرا است و با توجه به معارضان منطقه و ارزیابی زمینها در منطقه پلور کار به کندی پیش میرود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین از اجرای سه دستگاه پل و پنج دستگاه تونل در محدوده دریاچه امام زاده علی خبر داد و افزود: این اقدامات به منظور حفظ محیط زیست و نگهداری اکوسیستم دریاچه امامزاده علی در محدوده آب اسک صورت گرفته است.
لازم به یادآوری است که محور هراز مهمترین مسیر ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران و کوتاهترین مسیر تردد از پایتخت به شمال کشور محسوب میشود که اتمام هرچه زودتر این محور در اولویت قرار گرفته است.