آزادراهی برای خروج یک استان از انزوا!
این آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری که بناست با عبور از پل میان گذر دریاچه ارومیه این دو استان را به یکدیگر متصل کند، روز گذشته به مرحلهی افتتاح قطعات اول و دوم رسید و به نظر میرسد قطعه چهار آن نیز در آینده نزدیک به بهره برداری نزدیک خواهد شد.
پس از آنکه شرکت ساخت توانست با پیگیری طرحهای کلان ریلی بخش قابل توجهی از دغدغههای موجود در این حوزه را برطرف کند، حالا به نظر میرسد همان طور که مدیرعامل این شرکت وعده داده در سال جاری آزادراهها سهم اصلی را در پیگیری پروژههای عمرانی خواهند داشت.
به گزارش ایسنا، یکی از اصلی ترین دغدغههای ترانزیتی ایران اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از طریق آزاد راههای اصلی است که هم امنیت و هم کاهش مصرف سوخت را به همراه آورد و هم زمان سفر به بخشهای مختلف کشور را کاهش دهد.
در این راستا یکی از اصلی ترین طرحهایی که از سوی دولت پیگیری شده بحث ساخت آزاد راه ارومیه به تبریز است که میتواند به عنوان یکی از اصلی ترین پروژههای کشور معرفی شود.
این آزاد راه ۱۵۰ کیلومتری که بناست با عبور از پل میان گذر دریاچه ارومیه این دو استان را به یکدیگر متصل کند، روز گذشته به مرحلهی افتتاح قطعات اول و دوم رسید و به نظر میرسد قطعه چهار آن نیز در آینده نزدیک به بهره برداری نزدیک خواهد شد.
قطعات افتتاح شده که از ارومیه آغاز و به پل میان گذر دریاچه ارومیه ختم میشود ۴۰ کیلومتر بوده و میتواند راههای اتصال ارومیه به مناطق بیرونی استان آذربایجان غربی را تسهیل کند.
همان طور که مدیرعامل شرکت ساخت گفته قرار گرفتن واسطههای طبیعی مانند کوه و دریاچه ارتباط این استان با بخشهای بیرونی را قدری دشوار کرده است و از این رو میتوان انتظار داشت با تکمیل این آزاد راه مهم شرایط برای کاهش زمان اتصال این بخش از کشور به مناطق بیرونی فراهم شود.
این آزاد راه بناست در آینده در محل تقاطع با محور تبریز – آذرشهر ادامه یابد و با بهره برداری نهایی از آن یکی از اصلی ترین قطعات باقی مانده پازل کریدور شرق به غرب آزاد راهی کشور برداشته خواهد شد.