چقدر آزادراه و راهآهن با بودجه ۱۴۰۰ ساخته میشود؟
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با وجود محقق نشدن پیشنهاد ۱۵ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صددیم تا ۱۹ پروژه را در حوزههای راه اصلی، بزرگراه، آزادراه و خطوط ریلی در اولویت قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با وجود محقق نشدن پیشنهاد ۱۵ هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صددیم تا ۱۹ پروژه را در حوزههای راه اصلی، بزرگراه، آزادراه و خطوط ریلی در اولویت قرار دهیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس در هفته گذشته، برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ردیف بودجه دستگاههای اجرایی، مبلغی حدود ۷۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. البته این به غیر بودجهای است که در قالب طرحهای اولویتدار دولت برای سال آینده برای همه دستگاههای اجرایی از جمله این شرکت در نظر گرفته شده است.
خیراله خادمی در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: درخواست و پیشنهاد ما برای بودجه سال آینده با توجه به طرحهای در دست اجرا، ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان بود اما این عدد محقق نشده و به اندازه سنوات گذشته و حدود ۱۵ درصد افزایش داشتیم که البته با توجه به محدودیتهای دولت در این زمینه قابل درک است.
وی افزود: بر این اساس میتوانیم پروژههای خود را مجددا اولویت بندی کنیم و به میزانی که بودجه و اعتبار در اختیار ما و برای هر یک از آنها اختصاص داده شده در هر یک از طرحهای مذکور فعالیت انجام دهیم. البته با این لایحه بودجه مسلما برای سازمان برنامه و بودجه نیز اولویت با پروژههایی بوده که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشتهاند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در همین راستا هشت پروژه ریلی به طول هزار و ۵۵۰ کیلومتر، ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر و دو پروژه در حوزه راهاصلی و بزرگراه به طول هزار و ۸۶۰ کیلومتر در اولویت قرار خواهند گرفت.
خادمی گفت: پروژههای اولویتدار همگی جزو آن دسته از طرحهای جهش تولید و مهم است که قطعا مد نظر همه قرار دارد.