تغییر شیوه های حمل و نقلی از جاده ای به ریلی
خادمی گفت: توسعه شبکه ریلی و تغییر مدل های حمل و نقل از جاده ای به ریلی از جمله اهداف حمل و نقلی کشور است.
خادمی گفت: توسعه شبکه ریلی و تغییر مدل های حمل و نقل از جاده ای به ریلی از جمله اهداف حمل و نقلی کشور است.
به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی گفت: راه اندازی راه آهن خاش زاهدان یک اتفاق بزرگ در حوزه ریلی کشور بوده و یکی از اهداف حمل ونقلی کشور توسعه شبکه ریلی و تغییر مدل های حمل نقل از حمل ونقل جاده ای به سمت حمل ونقل ریلی است.
به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی، یکی از مهم ترین کارها در توسعه حمل ونقل ریلی آن است که کریدورها اصلی را راه اندازی کنیم تا با ایجاد آن، موقعیت ترانزیتی در حوزه بین المللی منافع کشور فراهم شود.
او می گوید: با ایجاد کریدور شرق چابهار را به آسیای میانه اتصال می یابد به طوری که از جنوب چابهار به نیک شهر ، ایران شهر ، خاش ، زاهدان و در ادامه به زابل میلک افغانستان و بعد از آن به بیرجند و در نهایت شبکه ریلی کشور به سرخس متصل می شود.
خادمی گفت: هدف از ایجاد این مسیر آن است که کریدور از جنوب به شمال متصل و از آنجا به آسیای میانه بارها منتقل شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: این کریدور نزدیک مسیر به چابهار است که از آنجا به دریای عمان متصل می شود و هدف از ایجاد این کریدور توسعه کشور است.