بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

1402؛ ثبت رکورد اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در یکسال

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خبر داد: با اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال 1402رکورد جدیدی در ساخت خطوط ریلی کشور در دولت سیزدهم به ثبت می رسد.

1402؛ ثبت رکورد اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در یکسال
تین نیوز |

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خبر داد: با اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال 1402رکورد جدیدی در ساخت خطوط ریلی کشور در دولت سیزدهم به ثبت می رسد.

استفاده از تسهیلات ماده 56 در 42 طرح راهسازی در دولت سیزدهم

اتصال بیشترین مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۲

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی ضمن تبریک هفته دولت اعلام کرد: در سالجاری با اتصال استان کردستان از طریق راه آهن همدان-سنندج، استان اردبیل به واسطه محور ریلی میانه-اردبیل و استان آذربایجان شرقی با افتتاح راه آهن بستان-آباد خاوران سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می شود که ثبت رکورد جدیدی در توسعه شبکه ریلی در دولت سیزدهم خواهد بود.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها از هدفگذاری برای تکمیل 1335کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افتتاح محور ریلی زاهدان-خاش به طول 155 کیلومتر، محور ریلی بستان آباد-خاوران به طول 44 کیلومتر، راه آهن رشت-کاسپین به طول 37 کیلومتر، همدان-سنندج به طول 151 و میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر بخشی از دستاوردهای کلیدی دولت سیزدهم در حوزه تکمیل شبکه ریلی کشور به حساب می آیند.
خطیبی راه آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر را یکی از سخت ترین مسیرهای ریلی در حال احداث کشور اعلام کرد و گفت: احداث 32 کیلومتر تونل و گالری، 61 دستگاه تونل و 29 دستگاه پل بزرگ تنها بخشی از سختی های اجرا در این پروژه است که تمامی با استفاده از توان و تخصص مهندسان ایرانی و با استفاده از تکنولوژی های بومی صورت گرفته است و تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.
وی تکمیل کریدورهای ریلی با هدف اتصال به شبکه ریلی کشورهای همسایه را از اولویت های اصلی این حوزه دانست و اظهار داشت: تکمیل راه آهن رشت-کاسپین با هدف اتصال ریلی بنادر جنوبی به بنادر شمالی و استفاده از حمل و نقل ترکیبی دو وجهی ارزان و اقتصادی، به طور قطع تاثیر بسزایی در ترانزیت بین المللی و توسعه اقتصادی کشور دارد و یکی دیگر از طرح های ریلی مهمی است که در سالجاری به بهره برداری می رسد.
خطیبی همچنین با اشاره به مذاکره با سایر کشورها به منظور مشارکت در ساخت خطوط ریلی در دولت مردمی ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و اهمیت تکمیل کریدورهای شمال-جنوب و شرق کشور برای حمل و نقل ارزان در زمان کوتاه تر چندین کشور برای همکاری در این زمینه اظهار تمایل کرده اند که موافقتامه مالی وام از روسیه در اردیبهشت ماه به امضای مقامات دو کشور ایران و روسیه رسیده است و قرارداد تجاری این همکاری در دست انجام است.
وی از تامین منابع مورد نیاز طرح های اولویت دار ریلی از طریق تهاتر نفت خبر داد و گفت: این روش در چند پروژه ریلی در حال پیگیری است که مبلغ 675 میلیارد تومان از این طریق در طرح چابهار-زاهدان هزینه شده است.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها افتتاح راه آهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول 90 کیلومتر، راه آهن سبزوار-مشهد به طول 45 کیلومتر، راه آهن بیرجند-یونسی به طول 50 کیلومتر و ابر پروژه ریلی چابهار-زاهدان به طول 628 کیلومتر را دیگر پروژه های قابل افتتاح تا پایان دولت سیزدهم در بخش ریلی اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی پاسخ

    متاسفانه درساخت سازهای کلان و بزرگ به زیبا سازی کمتراهمیت داده می شود ،که امروزه جز برنامه کشورهای درحال توسعه است

  • ناشناس پاسخ

    راه آهن رشت- کاسپین چندین سال است شروع شده و ربطی به این دولت ندارد. اتفاقاً بعد از آمدن این دولت توقف قابل توجه ای داشت.