◄ آزادراه اصفهان شیراز چند باجه عوارضی دارد و عوارض آن چقدر است؟
در آستانه افتتاح آزادراه اصفهان شیراز این پرسش برای متقاضیان تردد در این آزادراه ایجاد شده است که رانندگی در اتوبان مذکور برای آنها چقدر آب خواهد خورد؟!
در آستانه افتتاح آزادراه اصفهان شیراز این پرسش برای متقاضیان تردد در این آزادراه ایجاد شده است که رانندگی در اتوبان مذکور برای آنها چقدر آب خواهد خورد؟!
به گزارش تین نیوز، عبور از اتوبان اصفهان شیراز که طی روزهای آینده شاهد گشایش آن خواهیم بود قطعا با امنیت و آرامش بیشتری نسبت به مسیر قبلی همراه خواهد بود. این امنیت و آرامش هزینه هایی هم در بردارد که موجب نگرانی برخی متقاضیان استفاده از این اتوبان را فراهم کرده است.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
پیش فروش ون چینی 12 نفره قسطی با وام 823 میلیونی و پیش پرداخت 494 میلیونی
دغدغه گرانی عوارض این آزادراه از آنجا کلید خورد که چندی پیش یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره این اتوبان سخنانی گفت. در این سخنان وی به این نکته اشاره کرد که پیش بینی چند نقطه برای اخذ عوارض آزادراه اصفهان شیراز انجام شده است.
یک آزادراه اصفهان شیراز و چند بار عوارض دادن!
بر این اساس به نظر می رسد با محور مواصلاتی مواجه خواهیم بود که عوارض آن در 2 یا 3 مرحله از تردد کنندگان دریافت می شود. این اتفاق اگر روی دهد چندان خوشایند نیست و بسیاری از رانندگان از این که برای عبور از یک اتوبان چند بار از آنها عوارض اخذ شود، گله خواهند کرد.
از سوی دیگر، اظهارات دست اندرکاران ساخت این آزادراه نشان می دهد اتوبان فوق الذکر هزینه های سنگینی داشته که توسط سرمایه گذاران مختلف تامین شده است. طبعا این سرمایه گذاران انتظار دارند سرمایه گذاری آنها با سود و بازدهی مناسبی به آنها بازگردد اما آیا این خواسته موجب تعیین عوارض گران برای آزادراه اصفهان شیراز نخواهد شد؟
تجربیات تا حدی مشابه به ما نشان می دهد آزادراه هایی که در سال های اخیر افتتاح شده اند همواره عوارض بالاتری از حد انتظار متقاضیان و تردد کنندگان داشته اند. نمونه بسیار روشن آن، آزادراه تهران شمال است که عوارض آن از نظر بسیاری از استفاده کنندگان گران تعیین شده و این گرانی کاملا ملموس است.
اگر عوارض آزادراه اصفهان شیراز نیز به سبک و سیاق محورهایی مثل اتوبان تهران شمال تعیین شود، انتقاد بهره برداران و رانندگان این اتوبان را در پی خواهد داشت.
شایان ذکر است؛ از اظهارات مسئولان احداث این اتوبان این طور استنباط می شود که تاکنون حدود 14 هزار میلیارد تومان برای این اتوبان هزینه شده است. در میان ترکیب سرمایه گذاران متنوع این محور وزارت دفاع نیز حضور دارد.
انتهای پیام
این همه نوضیح وتفسیربدون توجه به عنوان خبر شایسته تین نیوز نیست هروقت خبرکامل حتی گمانه زنی رسمی داشتی تیتر بزن !!!!! قصه ی که سرانجام نداشت وقطعا بقیه دنبال کنندگان تجدیدنظر خواهند کرد ...بذاریدخبرگزاری عقیم
انقدر قیمت عوارض تعین میشود که بتوان ازان رانتهای نجومی خورد
آزاد راه ایزد خواست شیراز. این آزاد راه ربطی به اصفهان ندارد. هی اصفهان اصفهان. اخه کجاش به اصفهان ختم میشه. خواستید بنویسد حداقل بنویسد شیراز ایزدخواست
اخه مرد حسابی این همه ازاد راه زدن که ملت بیان ایزدخواست یا اصفهان؟
خخخخخ
برو بابا
اخه ایزد خواست کجاست دیگه؟
اصفهان و شیراز بین عموم سرشناسند
یعنی شیرازیا میخواند توی این آزاد رها برند ایزدخواست
خب اینکه هزینه ها میافته گردن مردم
پس سهم دولت و مالیاتهایی که از مردم گرفته میشه کجاست؟
کاملا درسته
کافه را بهم نریزکوتاه بیا .
۱۴ هزار میلیارد برای ایران با این همه ثروت پول خرد هم نیست واقعا خجالت آوره
14هزار میلیارد تومان هزینه را ظرف 1 هفته از اتوموبیل ها دریافت میکنند و الباقی سود خالص برای هفته ها و ماه ها و سال های بعد ؟!
بالاخره هزینه های انجام شده را بر گرده ی ملت میگذارند و با دریافت عوارض اتوبان اینکار را انجام میدهند
همه چیز گفتی غیر از اون چیزی که باید•••
سلام هدف ازساخت این بزرگراه خدمت به مردم منطقه بوده است لذا میبایست حداقل عوارض بابت تردد از خودروها اخذ گردد
اگر هزینه بالا باشد رانندگان از این مسیر عبور نمیکنن هر چند نزدیک باشد
این همه پول ازامریکا گرفتن میخوان چکارش کنن بجای اینکه بیت المال مردم روبکشن روی حقوقشون بزارن برای عمران کشور اگرعوارض بگیرن برای ازاد راها مردم ازازادراها نمیروند تمام مملکت شده دزد مردم قدرت خریدهیچ چیز روندارن
آخه .راه مواصلاتی کشور احداث و نگهداری آنها وظیفه قانونیه دولت چرا باید دولت توان احداث جاده که بنوعی پشتوانه سرمایه کشور را نداشته باشد . واز شخص کمک بگیرد .مگر ارتش زیر نظر دولت نیست یا بنیاد مسکن یا خاتم الانبیا یا بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرای..وچند بخش دیگر که از بیت المال بودجه میگیرند و چرا باید برای کارشان برای ملت و کشور دستمزد جداگانه بگیرند . شایان ذکر است که ار دولت و ارگانهای موازی دولت بتوانند وبخواهند در سال فقط جلویه چند اختلاس را بگیرند اینگونه هزینه های درمقابل چند اختلاس رقمی بحساب نمی آیند . به امید آنروز شاید دولت بعدی
لطفا حق مردم را به نفع خود وبچه هاتون بالا نکشید خدا از حلقومتون می کشه بیرون
معمولا عوارض راهها را در حد هزینه های نگهداری و مرمت دریافت میکنند چون از خودروها سالانه عوارض و مالیات میگیرند ولی چون سهم خواهان از سفره بیت ا لمال تعدادشون زیاده باید ازجیب مردم بر دارند مجبورند مجبور میفهمی؟
با عرض سلام و درود من یک سوال دارم شما چرا دوست دارید روی دست مردم خرج های مزخرف بسازید خدا لعنت کنند هرچه انسان مزخرف و عوضی از دید من عوارض گرفتن از مردم فقط برای ساخت چند چیزی هست که فردا ریس جمهور تامین بشه و یک مشت نادان پشتش بریزند و بعدش یک دهم پول عوارض اختصاصی بدهند به یک پروژه جدید برای دزدی جدید
تا بوده اتوبان شیراز معرفی شده
آنقدر اصفهان اصفهان نداره که...
بعد هم این همه شر و ور نوشتی پس کو قیمت عوارضی...
خودت و مسخره کردی
خوب
یه جوری میگن 14هزار ملیارد که انگار 4نفر از خودشون نشستن این پولو جور کردن این تحفه رو ساختن کشوری با این همه ثروت نفت گاز اورانیوم این همه معدن و ذخایر که حق همه مردم هست حالا یک صد هزارومش خرج خود مردم بشه باید همینم از جیب مردم بگیرین اونم با عوارض
این یه جاده دوبانده هست نه اتوبان، هنوزنساختن عوارض میگیرن
با سلام
این چه اتوبانی است که ساختید یک جاده خراب با هزاران چاله آسفالت جدید هم خراب است اگر یک باران بیاید همه آسفالت ها از هم میپاشد قیری که استفاده شده درجه سه است بدرد نمیخورد از اصفهان به شهرضا واقعا خراب است لکه کیری که کردید پلکانی است فنر های ماشین خراب میکند تازه میخواهید عوارض هم بگیرید واقعا خجالت دارد شما شرم نمیکنید لا اقل درست آسفالت کنید
۱ درصد درامد کشور رو خرج اینجا کنن مگه چی میشه ۶ میلیارد دلار پول باز دوباره گیرشون اومده ، بری چی میخوان از مردم پول بکنن
این همه ساز نقره برای اتوبان شیراز ایز خواست برای این بود پول از مردم بگیرد این سرمایه گذاران کجا هستن که این همه پول دارند پس مردم چی هیچ هقی ندارن
اینهم یک راه دیگه برای سرکیسه کردن ملت تمام کشورهای دنیا جاده درست میکنند که در رانندگی جاده ای کشته ندن کشور ما جاده درست میکنه تا جیب ملت خالی بکنه ن اینکه برای رفاه حال ملت باشن
از همین الان معلومه من مدتی قبل برای آمدن به شیراز وارد اتوبان ساوه شدم میشه گفت اینا عوارضی نبودن راه زنی بودن یعنی این ماشین قراضه ما تا عوارضی بعدی فرصت نمی کرد سرعتش به بالای صد برسونه حالا این اتوبان واین خط و نشون چهارده هزاری خدا به خیر بگذرونه
به نوعی دولت داره برای خالی کردن جیب مردم نقشه میکشه اگرقراره مردم پول ساخت بزرگراهها رابدن پس دولت چکاره هست این همه عوارض ومالیات وپولهای بلوکه شده وثروت هنگفتی که درکشورهست ومیبرید درسوریه وعراق وفلسطین خرج میکنید چرا برای رفاه مردم خودتون خرج نمیکنیدوچرامنت میگزارید اصلا اقای رییس جمهور لطفا افتناح نکن چون قراره دستت توجیب مردم باشه ودولت هیچکاره است
اخه چرا ما رو تا لب اب میبری تشنه برمیگردونی یا اصلا مخاطب تو مردم نمیباشند میگویی قیمت بلیط عبور ازاد راه وقتی کلیک میکنیم یه مشت کلی گویی میکنی ودر اخرهم مشخص نمیشه که قیمت بلیط ورود به ازاد راه چنداست. اخه گرا این جوری میکنی با ما مگه دل تواز سنگه
حرف مفت نزدن هم بلد نیستید؟