بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ اختصاص محلی برای تجمعات منتفی شد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: اختصاص مکانی برای تجمعات در تهران به تصویب فرمانداری نرسید.

 اختصاص محلی برای تجمعات منتفی شد
تین نیوز

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: اختصاص مکانی برای تجمعات در تهران به تصویب نرسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، زهرا نژادبهرام با اشاره به مطلب فوق، تصریح کرد: البته به نظر موضوع اختصاص مکانی برای تجمعاتی که مربوط به مدیریت امنیتی و سیاسی شهرها باشد در حیطه موضوعاتی است که تاکنون اختیار آن به مدیریت شهری تفویض نشده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع مصوبه اخیر شورا اشاره کرد و گفت: این موضوع را کمیسیون تطبیق با قوانین در فرمانداری تهران رد کرده است، از جمله این‌که تجمعات یا اعتراضات به درخواست برگزار کننده باید تنظیم شود و مقامات امنیتی باید پس از بررسی آن را قبول یا رد کنند و لذا چنین موارد مهم باید در اختیار مقامات سیاسی باشد.

نژاد بهرام در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه دیگر کشورها در این بخش اشاره داشته و گفت: در کلان شهرهای دنیا تنها در هایدپارک لندن، مکانی معروف به هایدپارک کرنر برای صحبت کردن و اظهارنظر آزاد وجود دارد و این به معنای اجازه تجمع در این منطقه نیست.

عضوهیات رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اینکه ما محلی پیش‌بینی کنیم که امکان تجمع در آن آزاد باشد ممکن است شرایطی غیرقابل مدیریت را ایجاد کند و هم از سوی دیگر محدود کردن اجازه تجمع که در قانون اساسی ارائه شده به یک مکان خاص تلقی شود، در هر صورت این مصوبه شورا نیاز به ارائه ادله کارشناسی و جزییات دقیق‌تری دارد تا بتوان درباره آن قضاوتی علمی و دقیق کرد و به نتیجه رساند.

به گزارش تین‌نیوز، شاید کسی فکر نمی‌کرد از پیشنهاد تشکیل مکانی ویژه برای برگزاری تجمعات اعتراضی مردم تا طرح دوباره این پیشنهاد 18 سال طول بکشد اما واقعیت این است که اول بار محمدجواد حق‌شناس هنگامی که مسئولیت معاونت سیاسی استانداری تهران را برعهده داشت در نشستی با تعدادی از اعضای نخستین شورای شهر پایتخت این موضوع را مطرح کرد.

با ارجاع این موضوع به شورای شهر در نهایت رای‌گیری برای فوریت طرح انجام شد و این طرح با پنج رای مخالف و ده موافق تصویب شد که امروز خبر می‌رسد این مصوبه مورد توافق قرار نگرفته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اینجا فرانسه ،ترکیه کره جنوبی نیست،اینجا ایرانه ، ولی من بنظرم اگر میگذاشتند خوب بود. نسل جوان فعلی ما تغییر کردند مطمئنا ده سال بعد دهه نودی های ما رادیکال تر میشوند اگر بگذاریم تجمع در مکان خاص صورت بگیرد این انرژی کنترل و ازاد میشود. مگرنه باید دچار نا آرامی هر پنج سال باشیم بازه زیر ده سال بیاید. بنظرم چند جامعه شناس و روانشناس در این مورد مشورت گرفته بشوند