◄ سیاست خروج نمایشگاهها از تهران غلط بوده
پورسیدآقایی گفت: تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال از بعد ترافیکی نشان میدهد که سیاست انتقال نمایشگاهها به خارج از شهر، سیاست غلطی بوده است و درصورتیکه ترافیک بهدرستی مدیریت شود و بهجای تشویق به استفاده از خودروی شخصی برافزایش ظرفیت حملونقل عمومی تأکید شود، میتوان ترافیک نمایشگاه را حتی در مرکز شهر مدیریت کرد تا هم نمایشگاه بهخوبی برگزار شود و هم مردم اذیت نشوند.
پورسیدآقایی گفت: تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال از بعد ترافیکی نشان میدهد که سیاست انتقال نمایشگاهها به خارج از شهر، سیاست غلطی بوده است و درصورتیکه ترافیک بهدرستی مدیریت شود و بهجای تشویق به استفاده از خودروی شخصی برافزایش ظرفیت حملونقل عمومی تأکید شود، میتوان ترافیک نمایشگاه را حتی در مرکز شهر مدیریت کرد تا هم نمایشگاه بهخوبی برگزار شود و هم مردم اذیت نشوند.
به گزارش تیننیوز به نقل از معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، در جلسه امروز سهشنبه شورای مدیران معاونت حملونقل، معاون شهردار تهران همچنین در این جلسه با دریافت گزارشهای مربوط به ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران، از مهار ترافیک در معابر اطراف نمایشگاه خبر داد و بر ادامه سیاست راهبردی حوزه حملونقل شهرداری درزمینهٔ توسعه حملونقل عمومی و تشویق به استفاده کمتر از خودروی شخصی، تأکید کرد.
براساس گزارشها، سیاست شهرداری برای کاهش فضای پارکینگ در مجاورت نمایشگاه و در عوض افزایش سطح سرویس حملونقل عمومی، باعث کاهش ترافیک در این محدوده شده است. بهطوریکه به گفته مدیرکل امور مناطق حوزه حملونقل، روز گذشته تقریباً هیچ ترافیکی در خیابان قنبر زاده وجود نداشته است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه از مدیران حوزه و مسئولان پلیس راهور خواست در روز پنجشنبه هفته جاری که برای اولین بار در روز پنجشنبه طرح ترافیک برقرار نیست و همزمان نمایشگاه کتاب بهروزهای پایانی میرسد، تدابیر ویژهای را برای مدیریت ترافیک در این روز اعمال کنند.
طبق گزارشها، در سه روز ابتدایی اجرای طرح ترافیک جدید تهران، ترافیک در محدوده طرح ترافیک حداقل 10 درصد و در طرح زوج و فرد 5 درصد روانتر شده است. همچنین اتوبوسهای شرکت واحد در این سه روز بهطور میانگین سه دقیقه زودتر به مقصد خود رسیدهاند.
محسن پورسیدآقایی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این آمار گفت: ترافیک محدوده مرکزی تهران در سه روز اخیر کاهش ملموسی داشته است و ابراز امیدواری کرد که این روند تثبیت شود.
گزارش مرکز کنترل ترافیک تهران از کاهش ۸ درصدی زمان رسیدن اتوبوسها در مسیرهای منتهی به محدوده طرح ترافیک اعلام شد و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم از کاهش سهدقیقهای زمان رسیدن اتوبوسهای این محدوده به ایستگاهها خبر داد.
آمارهای گرفتهشده از سیستم کنترل مرکزی چراغهای راهنمایی هوشمند نیز نشان میدهد که طول صف پشت چراغ به میزان ۳ تا ۵ درصد کاهش پیداکرده و باعث عبور دهی بهتر و روانتر به خودروها شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هم در این جلسه با تأکید بر ضرورت احیای سرویس ادارات بهعنوان یکی از راههای مکمل طرح ترافیک جدید، از اعلام تاکسیرانی برای همکاری با ادارات مختلف در این زمینه خبر داد.