بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

◄ کارزار برکناری زاکانی از شهرداری تهران ؛ تا 1 سال دیگر می مانی آقای شهردار؟

نارضایتی برخی شهروندان پایتخت از عملکرد شهردار تهران و افزایش شدید امضاهای کارزار برکناری زاکانی گمانه زنی هایی در این زمینه ایجاد کرده است اما این گمانه زنی ها تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

کارزار برکناری زاکانی از شهرداری تهران ؛ تا 1 سال دیگر می مانی آقای شهردار؟
تین نیوز

نارضایتی برخی شهروندان پایتخت از عملکرد شهردار تهران و افزایش شدید امضاهای کارزار برکناری زاکانی گمانه زنی هایی در این زمینه ایجاد کرده است اما این گمانه زنی ها تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

تردیدی نیست پاسخ زاکانی در مناظره های انتخاباتی به پرسش کنایه آمیز مسعود پزشکیان و عملکرد او برخلاف این پاسخ، تا حدی به نفع رقیبش تمام شد. پزشکیان از شهردار تهران پرسید: تا آخر(انتخابات در گود رقابت) می مانی؟ و زاکانی پاسخ داد: تا آخر هستم و نمی گذارم رئیس جمهور شوی! در عمل او تا آخر در عرصه نماند و پزشکیان رئیس جمهور شد.

زاکانی در عرصه انتخابات عملکرد موفقی نداشت و اکنون شاید تصور شود صندلی او در شهرداری تهران نیز لرزان شده است. کارزاری که برای برکناری او از این سمت به راه افتاده اخیرا با جهش شدیدی در امضاها مواجه شده است. این امر نشان می دهد مقبولیت شهردار تهران افول کرده و تعداد شهروندانی که مخالف باقی ماندن او در این سمت هستند رو به افزایش است.

سوال اینجاست که آیا برکناری زاکانی از شهرداری تهران با ساز و کارهای قانونی آن هم به فوریت امکان پذیر است یا خیر؟ پاسخ کاملا روشن است. زاکانی تنها در صورتی برکنار می شود که اکثریت اعضای شورای شهر تهران رای به برکناری او بدهند و با توجه به ترکیب فعلی این شورا که در آن اصولگرایان از اکثریت برخوردارند، چنین گزینه ای کاملا غیرمحتمل است.

احتمال برکناری زاکانی تنها در صورتی قوت خواهد گرفت و به گزینه ای واقعی بدل خواهد شد که اصولگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی، اکثریت خود را در شهر تهران از دست بدهند. این انتخابات در سال 1404 برگزار خواهد شد. به این ترتیب زاکانی حداقل تا یک سال دیگر صندلی شهرداری تهران را برای خود حفظ خواهد کرد.

تجربه قبلی نشان داده است هر زمان اصلاح طلبان کرسی ریاست جمهوری را از آن خود کرده اند در انتخابات شورای شهر نیز توفیق با آنها بوده است. بنابراین احتمال این که شورای شهر بعدی تهران در اختیار اصلاح طلبان باشد بسیار بالا است. به نظر می رسد دوره باقیمانده از شهرداری زاکانی چندان طولانی نباشد و او از جمله شهرداران یک دوره ای پایتخت خواهد بود. با این حال برکناری او تا یکسال دیگر نیز عملا با توجه به شرایط موجود و ترکیب فعلی شورای شهر، امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اول باید آقای چمران برودمگه یک انسان چند سال باید کار کنه تا باز نشست بشه قانون فقط برای مردمه

  • ناشناس

    شهردار باید فرد غیر سیاسی باشه بهش بگی برو کلاه بیار میره سر میاره