بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

اعلام آمادگی ژاپن، فرانسه و کره جنوبی برای توسعه زیرساخت‌های شهری تهران

کشورهای ژاپن، فرانسه و کره جنوبی برای توسعه زیرساختهای شهری در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند این در حالیست که استفاده از منابع خارجی سالهاست در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد.

اعلام آمادگی ژاپن، فرانسه و کره جنوبی برای توسعه زیرساخت‌های شهری تهران
تین نیوز

کشورهای ژاپن، فرانسه و کره جنوبی برای توسعه زیرساختهای شهری در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند این در حالیست که استفاده از منابع خارجی سالهاست در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، استفاده از سرمایه های خارجی مدتهاست در کشورهای توسعه یافته در دستور کار قرار گرفته و فایناس‌های بین المللی به کمک توسعه شهرها می‌آیند.

استانبول از جمله شهرهایی است که توانسته با جذب فایناس و سرمایه‌گذاریهای بین المللی توسعه شهری خود را جلو ببرد چنانچه گفته می شود سنگفرش های خیابان های استانبول از تسهیلات سازمان ملل تعبیه شده است با این حال استفاده از منابع خارجی در کلانشهرهای ایران نیازمند ساختارهایی است که ظاهرا هنوز در ایران آماده سازی نشده هرچند شهردار تهران استفاده از منابع خارجی را مورد تاکید قرار داده است.

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان تهران پیشنهاد شهردار تهران مبنی بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای احیای حوزه شهری را امری مثبت دانست و افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه شهری الزاما به معنای احداث یا توسعه بناهای شهری نیست که نیاز به اختصاص فضای فیزیکی به سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشد و این در حالی است که متاسفانه تاکنون به این موضوع به شایستگی پرداخته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی در حوزه مدیریت شهری که ساماندهی آنها از طریق سرمایه‌گذاری خارجی امکانپذیر است ادامه داد: هم‌اکنون می‌توان از ظرفیت شرکت‌های بین‌المللی در حوزه ارائه خدمات فروشگاه‌های شهروند که شهرداری متولی آن است، یا امضای قراردادهای مشارکتی، تسریع روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ورود به موضوع مدیریت پسماند و ساماندهی بناهای شهری استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس با یادآوری اینکه بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی برای ارتقای برنامه‌های حوزه شهری بارها در سطح کلان شهرهای دنیا به تجربه رسیده است تاکید کرد: هم‌اکنون شرکت‌های معتبری در کره جنوبی، ژاپن و کشورهای توسعه‌یافته اروپایی همچون فرانسه آمادگی این را دارند که به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهر تهران وارد عمل شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با ارزیابی مثبت از رویکرد جدید شهرداری تهران تصریح کرد: آقای نجفی از یک نگاه توسعه شهری بر مبنای مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برخوردار است، که عملیاتی کردن آن، مستلزم تامین اعتباراتی است که با توجه به وضعیت مالی کنونی شهرداری سازگار نیست.

 

منبع: شهرفردا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.