بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

◄ راهکار حل مشکل لغزندگی خطوط عابر پیاده در تقاطع های شهری در هنگام بارندگی

موتور سیکلت سوران موقع پیچیدن در این تقاطع ها روی این سطوح خیس و لغزنده لیز خورده و واژگون می شوند.

راهکار حل مشکل لغزندگی خطوط عابر پیاده در تقاطع های شهری در هنگام بارندگی
تین نیوز |

یکی از مشکلاتی که در هنگام بارندگی وجود دارد لغزنده شدن آسفالت است، اما برخی کارشناسان حمل و نقل هشدار می دهند این لغزندگی در خطوط عابر پیاده بیشتر است.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان در توضیح این موضوع تاکید می کنند خط کشی های عابر پیاده در تقاطع های شهرها، خطوط عریض تری هستند که معمولا با رنگ های اپوکسی پایدار رنگ آمیزی می شوند و در مواقع بارندگی سطح آنها بسیار لغزنده می شود.

به گفته کارشناسان یکی از معضلات لغزندگی شدید خطوط عابر به خصوص در تقاطع ها، این است که موتور سیکلت سوران موقع پیچیدن در این تقاطع ها  روی این سطوح خیس و لغزنده لیز خورده و واژگون می شوند.

اما مشکل لیز خوردن موتورسوران فقط مربوط به خطوط عابر نیست، درپوش های پل های فلزی که برای پوشاندن نهرهایی که از تقاطع ها عبور می کنند،  نیز همین مشکل را دارند و در هنگام بارندگی عامل اصلی زمین خوردن موتور سوران هستند.

به گفته کارشناسان، راهکار رفع مشکل لغزندگی درپوش های فلزی ها این است که با خطوط اریب و حتی نبشی های کم قطری که روی آنها جوش می دهند، حالت پایداری برای چرخ موتور سیکلت ایجاد کنند.

در خصوص خط کشی ها نیز می توان همانند کشور فرانسه از بلورهای کریستالی که با رنگ ترافیکی قاطی شده اند، خطوط عابر را خط کشی را کرد.  این گوی های کوچک کریستالی هم نور ماشین ها را بازتاب می دهد و باعث می شود که خطوط کاملا درخشان و روشن در شب دیده شوند و هم به دلیل برجستگی که در سطح رنگ پیدا می کند باعث‌ زبری و جلوگیری از زمین خوردن موتورسیکت سوران می شود. این کار را می توان با مخلوط شن و سیلیس با رنگ ترافیکی نیز انجام داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.