بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

بازخوانی‌◄ پنج وعده جدید " قالیباف "

بازخوانی‌◄ پنج وعده جدید " قالیباف "

تین نیوز | "محمدباقر قالیباف" شهردار تهران در دو ماه گذشته در وعده‌هایش نوید بهبود شراط آلودگی هوای تهران و توسعه وضعیت حمل و نقل عمومی ریلی در پنج سال آینده را داده است.

1-رفع مشکل آلودگی هوا تا پنج، شش سال آینده
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از دنیای اقتصاد
محمدباقر قالیباف شهردار تهران درباره راهکارهای در نظر گرفته شده در شهر تهران به‌منظور کنترل آلودگی هوا گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در پنج، شش سال آینده با توسعه حمل‌ونقل عمومی و وضع برخی قوانین، روزهای خوبی را به لحاظ کاهش آلاینده‌ها در تهران داشته باشیم و بتوانیم این چالش را از پیش رو برداریم. شهردار تهران تصریح کرد: امروز بیش از دو دهه است که ما مشکل آلودگی هوا داریم، اما من امروز قول می‌دهم که در پنج، شش سال آینده بر این مشکل فایق خواهیم آمد، به طوری که تعداد روزهایی را که هوای تهران سالم خواهد بود به دو برابر خواهیم رساند. در همین راستا هم تلاش جدی را آغاز کرده‌ایم. البته در سه، چهار سال آینده زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شده و حتما در پنج، شش سال آتی به هدف خود خواهیم رسید. 

2- در پنج سال آینده، بیش از 27 سال گذشته در حوزه توسعه مترو گام بر می‌داریم
تین نیوز | يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از تهران امروز
محمدباقر قالیباف شهردار تهران اظهار داشت: بر این اساس من این قول را به مردم تهران می‌دهم كه در پنج سال آینده، بیش از 27 سال گذشته در حوزه توسعه مترو گام برداریم و به این ترتیب چالش بزرگ آلودگی هوا را حل كنیم.

3- گسترش LRT در برنامه 5 ساله آینده شهر تهران قرار دارد 
جمعه 9 اسفند ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
شهردار تهران از برنامه شهرداری تهران به منظور توسعه حمل و نقل ریلی روی زمین خبر داد و گفت: گسترش LRTنیز یکی از روش های حمل و نقلی است که در برنامه پنج ساله آینده شهر تهران در دستور کار ما قرار دارد. محمدباقر قالیباف افزود: بنابراین ما برای پنج سال آینده به 10 تا 12 هزار اتوبوس و حمل و نقل ریلی روی زمینی در حوزه LRT نیازمندیم. به این ترتیب از اینکه شرکت های سرمایه گذاری پروژه روشن و مشخصی را در زمینه حمل و نقل ریلی روی زمینی به صورت BOT سرمایه گذاری کنند استقبال می کنیم. 

4- افزایش طول خطوط مترو درون شهری و برون شهری به حدود 300 کیلومتر پس از اتمام طرح جامع حمل و نقل
جمعه 9 اسفند ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
شهردار تهران با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته به منظور توسعه خطوط مترو در پایتخت تصریح کرد: تلاش داریم تا پس از اتمام طرح جامع حمل و نقل، طول خطوط مترو درون شهری و برون شهری را به حدود 300 کیلومتر برسانیم و سرفاصله حرکت قطارها را نیز به سه دقیقه کاهش دهیم. 
محمد باقر قالیباف تاکید کرد: در سال آینده باید بیش از 500 واگن به ظرفیت مترو تهران اضافه شود تا شرایط استرس و فشار از روی مردم برداشته و کرامت انسانی شهروندان در بهره گیری از حمل و نقل عمومی رعایت شود. 

5- بودجه باشد، سالانه حداقل 30 کیلومتر مترو می‌سازیم
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ نقل از ایسنا
شهردار تهران گفت: با اطمینان می‌گویم امکاناتی فراهم شده که می‌توانیم سالانه حداقل 30 کیلومتر مترو بسازیم.
محمد باقر قالیباف در رابطه با توسعه خطوط مترو اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت در تهران ایجاد شده است و اگر در گذشته متوسط توسعه خطوط مترو در هر سال کمتر از سه کیلومتر بود در طول هشت سال گذشته این متوسط به 12 تا 14 کیلومتر رسیده است و در حال حاضر این امکان فراهم شده است که حداقل 30 کیلومتر در هر سال مترو بسازیم، تمام طراحی‌ها و امکانات مهندسی و نیروی انسانی فراهم است و تنها چالش پیش روی این کار اعتبار مورد نیاز است.
قالیباف با اشاره به آمارهای آلودگی هوا گفت: در سال تنها 140 تا 150 روز هوای سالم داریم و تعداد روزهای هوای پاک نیز به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد. اگر در حوزه حمل و نقل عمومی فرهنگسازی کنیم و مطالبه عمومی از مدیران و مسئولین داشته باشیم می‌توانیم بعد از یک دوره پنج ساله تعداد روزهای سالم شهر را به دو برابر افزایش دهیم. این اتفاق بزرگی است که امیدواریم با رویکردهای درست بتوانند ما را به نقطه مطلوب برسانند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سرخرمنی

    کلاً دو تا وعده بیشتر ندارد! ۱ - آلودگی هوا: که از سال ۱۳۹۰ که فروش مجوز روزانه و لغو کامل طرح ممنوعیت ورود به محدوده ترافیک تهران از همان زمان عملاً و با شدت تمام آغاز گردید و تاکنون به میزان ۱۰۰۰ درصد عمل شده است، تا جایی که امسال فقط چهار روز سالم در طول سال برای شهر تهران باقی ماند! و جدیداً بازهم مجوز دو براری حجم فروش مجوز ورود به محدوده های طرح ترافیک تهران را قانوناً و با موفقیت مطلق به تصویب رساندند که مضافاً حجم تخلفات و فروش غیرقانونی مجوزهای ورود به محدوده طرح ترلفیک در دکه های شهرداری و غیره هم که الا ماشاءاله پیوسته و نامحدود برقرار است… ۲ - وعده دوم هم که: هر چهارتاش یکی وعده؛ مترو، مترو، مترو، مترو بوده است و خواهد بود و چنانچه پس از ده سال تازه محقق هم که بشود تا آن زمان مردم باید فواصل ایستگاهها تا مقاصد اصلی خود را با همان شخصی هایی که مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را از شهرداری می خرند طی کنند.

  • ناصریان - سید مجتبی

    تحقق این برنامه های بزرگ منطبق با توان شهرداری تهران و سازمان بسیار گسترده آن نیست و فرجام یکسویه روند ۸ گذشته نمایانگر این مشکل. گرچه وظایف مصرح شهرداری مشارکت در تأمین بهداشت و مسکن اقشار محروم و تسهیل تردد آنها و اصلاح معابر توسعه فرهنگ شهروندان هست، ولی نه تصدی همه جزئیات و اجرای این همه موارد. تأمین این برنامه ها یا ادعاهای بزرگ نیازمند اولویت بندی اصلاحی طرحهای در جریان و آتی و مشارکت جویی کارآمد از سازمانهای مرتبط و واگذاری راهبری و تأمین مالی ساخت و بهره برداری طرحهای جاری و توسعه به بخش خصوصی و توقف تصدی غیر ضروری اغلب فعالیتهای فعلی است. با وجود دلسوزی و همت زیاد مدیران و کارشناسان شهرداری تهران وقتی شهرداری تهران سالانه هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ فرهنگسرا و ۳۰۰ سرای محله اختصاص می دهد که ۸۰ % آن فقط مزد کارکنان این مراکز فرهنگی است، یقین نمی تواند حتی امور فرهنگی را به مقصد مطلوبی برساند و برنامه ریزی و نظارت دیگر امور متوقف یا کند می شود.

  • مرتضی

    من به شخصه یکی از هواداران و دوستداران آقای قالیباف هستم هم به شخصیت ایشون احترام میگذارم هم به اینکه بدون منت بیشتر از مسئولان دیگر کار میکنند و کمتر حرف می زنند. اما یک سئوال از ایشون داشتم که با این وضعیت کمبود بودجه و لزوم در دستور قرار گرفتن طرحهای پربازده و نیمه تمام: چرا پروژه ساخت تونل مسیر راه آهن تهران تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران که با بودجه چند هزار میلیاردی پس از حدود ۴ سال تکمیل شده و مدیر راه آهن این تونل آماده ریلی را به مترو واگذار کرده تا شهرداری بتواند ریلگذاری مترو در این مسیر را انجام دهد، این پروژه نیمه تمام رها شده و هیچ کاری برای تکمیل مترو در این مسیر صورت نمی گیرد؟ زیرا شایسته نیست مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ که به حق جزو پرجمعیت ترین و محرومترین مناطق تهران هستند بیشتر از این چشم انتظار بمانند.