عدم انسجام دستگاه های دولتی بزرگترین مانع تولید داخلی است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محسن هاشمی در دویست و هشتاد و سومین جلسه امروز شورای شهر در سخنان ابتدایی خود گفت: متاسفانه امسال نیز نوروز تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و تاخیر مسئولان در فرایند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم به نحوی که مبتلایان روزانه ۵ رقمی و تعداد قربانیان نیز در حد سه رقمی شدن رسیدهاند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تاخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد هم نرسیده است، نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.
هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند.
وی عنوان کرد: مشکل دیگر تولید کننده و صادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که بخاطر دور زدن تحریمها به او تحمیل میشود. تولیدکننده برای تامین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریمها میشوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است و هیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیش بینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مساله باید حل شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: اگر مانع زدایی و پشتیبانی بدرستی انجام شود، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازهای هست که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه و کاهش هزینههای تولید، تورم مهار و رشد صعودی قیمتها در سه سال اخیر شکسته شود.
هاشمی اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلا استفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونههای تلخ زمین گیر شدن تولید داخلی است به طوری که ما در موضوع تولید ناوگان اتوبوس رانی ناهماهنگی ۱۰ ارگان و سیستمهای دولتی را شاهد بودیم. تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تامین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ده دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است. امیدواریم با تغییر رویکرد مسئولان به نیاز ضروری ناوگان فرسوده و ناکافی حمل و نقل عمومی تهران پاسخ داده شود.