بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تشکیل جلسه شورای شهر تهران برای آلودگی هوا؛ راه اندازی خطوط جدید مترو

عضو شورای شهر تهران به جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت: در خصوص مباحث آلودگی هوا، توسعه خطوط جدید مترو، اورهال اتوبوس و ... صحبت های مطرح شد.

تشکیل جلسه شورای شهر تهران برای آلودگی هوا؛ راه اندازی خطوط جدید مترو
تین نیوز

عضو شورای شهر تهران به جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت: در خصوص مباحث آلودگی هوا، توسعه خطوط جدید مترو، اورهال اتوبوس و ... صحبت های مطرح شد.

به گزارش تین نیوز ، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران  به جلسه هم‌اندیشی امروز شورای شهر با شهردار تهران اشاره کرد و گفت:‌ این جلسه در حال برگزاری است.

شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل ترافیک و مدیران‌عامل حوزه حمل و نقل در جلسه امروز هم‌اندیشی شورا شرکت کردند و به بحث موضوع آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی پرداخته شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران برنامه‌هایی برای توسعه حمل و نقل عمومی دارد شهرداری پول حدود 700 دستگاه اتوبوس را به دولت داده است و قرار است که وزارت کشور در یک بازه زمانی این اتوبوس‌ها را تحویل دهد. البته 150 اتوبوس تحویل گرفته شده و الباقی هم باید تحویل داده شود.

پیرهادی اضافه کرد: همچنین مطالعات 4 خط 8، 9، 10 و 11 مترو تکمیل شده است اما اولویت همچنان بر روی تکمیل خطوط قبلی است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد:‌ اورهال واگن‌ها همچنان در دستور کار است و برای خرید واگن‌های جدید هم برنامه‌ریزی شده است همچنین مقرر شد که بودجه خوبی هم برای سال آینده در حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود تا تردد شهروندان تسهیل شود.

به اعتقاد پیرهادی دولت باید تسهیلات ویژه‌ای به پایتخت به عنوان مرکز سیاسی اقتصادی بدهد و نگاه ویژه‌ای به کلانشهر تهران داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد:‌در صورتی که خودروسازان داخلی هم ظرفیت تأمین اتوبوس‌های لازم را ندارند دولت باید به شهرداری اجازه واردات خودرو را بدهد.

پیرهادی اضافه کرد: همچنین در خصوص موتورسیکلت‌های برقی هم مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و این موتورسیکلت‌ها به افرادی داده شود که با موتور کار می‌کنند و برای آنها هم تسهیلات ویژه  قرار داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.