بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

دخالتی در انتصابات و جابجایی‌ های شهرداری نداریم/ دولت مابقی تعهداتش از۱۵ درصد هزینه ساخت واگن‌ های مترو را پرداخت نکرده

رییس شورای شهر تهران گفت: دخالتی در انتصابات و جابجایی‌های شهرداری نداریم.

دخالتی در انتصابات و جابجایی‌ های شهرداری نداریم/ دولت مابقی تعهداتش از۱۵ درصد هزینه ساخت واگن‌ های مترو را پرداخت نکرده
تین نیوز

رییس شورای شهر تهران گفت: دخالتی در انتصابات و جابجایی‌های شهرداری نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه امروز در ابتدا به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه شورا در رابطه با فروش ملکی در سعادت آباد خواهیم پرداخت و پاسخ آن آماده و ارسال خواهد شد.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از آخرین وضعیت واگن‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی چینی به شورا ارائه خواهد کرد؛ البته اخیرا نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سفری به چین داشته و ساخت واگن‌ها آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: الزام شهردار تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت از دیگر دستور جلسات امروز شورا خواهد بود و در صورتی که زمان اجازه بدهد به دستورالعمل و آیین نامه اجرایی کمیسیون ماده ۵ خواهیم پرداخت.

چمران در ادامه با اشاره به موضوع تعهدات دولت در خصوص پرداخت ۱۵ درصد از هزینه ساخت واگن‌های مترو، تأکید کرد: از این میزان ۹ درصد از سوی دولت پرداخت شده است و براساس توافق و تفاهم نامه‌ای که صورت گرفته است ساخت واگن‌های چینی آغاز شده است؛ البته هنوز دولت مابقی تعهدات خود از ۱۵ درصد هزینه ساخت واگن‌ها را پرداخت نکرده و امیدواریم هرچه سریعتر این کار صورت بگیرد.

هرچه سریعتر مابقی ۱۵ درصد تعهدات دولت برای ساخت واگن‌ها پرداخت شود

وی افزود: دولت باید از منابع فروش نفت ۱۵ درصد هزینه ساخت واگن‌ها را بپردازد که البته این پول به حساب بانک مرکزی واریز شده است اما دوستان ما در وزارت کشور از محل این پول کارهای دیگری را انجام داده‌اند و انتظار داریم هرچه سریعتر مابقی ۱۵ درصد تعهدات دولت برای ساخت واگن‌ها پرداخت شود.

فرونشست زمین در تهران و سایر شهرهای کشور ربطی به استفاده از آب قنوات ندارد

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره فرونشست در برخی از نقاط شهر تهران، تاکید کرد: در همین ارتباط نیز شهرداری تهران به صورت مستمر لایروبی‌ها و بازسازی‌های لازم را انجام می‌دهد البته باید به این موضوع اشاره کنیم که فرونشست زمین در شهر تهران و سایر شهرهای کشور ربطی به استفاده از آب قنوات ندارد.

چمران ادامه داد: فرونشستی هم که اخیراً در میدان ونک صورت گرفته بود ربطی به موضوع قنوات و استفاده از آب آن نداشته است.

وی همچنین درباره هزینه‌های ساخت ماکت‌های سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد، گفت: این هزینه‌ها نیز در قالب بودجه فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده و هزینه جدی نیست.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره تغییر و تحولات در شهرداری تهران در یک سال باقیمانده و با توجه به اتمام مسئولیت احکام معاونان و مدیران شهرداری تهران، گفت: قاعدتاً در این بخش نیز شهردار تهران ورود می‌کند و ما دخالتی در بخش انتصابات و جابجایی‌ها نداریم.

وی در پایان افزود: در شورای چهارم ما پیگیری را داشتیم تا در یکی از پارکها در جنوب شهر در محدوده بزرگراه آزادگان سرزمین تحت عنوان تمدن ایرانی ساخته شود که احداث این مجموعه می‌تواند بسیار مهم باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.