بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

لزوم تخصیص بودجه برای تعمیرات متروی تهران و تعیین تکلیف متروی هشتگرد و پرند

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

لزوم تخصیص بودجه برای تعمیرات متروی تهران و تعیین تکلیف متروی هشتگرد و پرند
تین نیوز |

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی گزارش حسابرس برای شرکت بهره برداری مترو در سال ۱۴۰۲ را روی میز بررسی خود قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بررسی و تصویب به موقع گزارش های حسابرسی تاثیر زیادی بر عملکرد سازمان ها و شرکت ها دارد که در گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو این موضوع قابل رویت است که بسیاری از بندها اصلاح شده است.

ناصر امانی با اشاره به گزارش حسابرس گفت: در گزارش حسابرس به مسئله مدیریت متروی هشتگرد اشاره شده است، در حالی که قرار بود دولت و شهرداری در خصوص وضعیت مدیریتی متروی هشتگرد به بحث و تبادل نظر بپردازند؛ اما حالا در گزارش حسابرس اعلام شده که دارایی های این خط متعلق به هشتگرد است. مگر می شود دارایی های تهران را ببخشیم و حداقل باید تهاتر صورت بگیرد.

وی با اشاره به جذب معاونین شرکت بهره برداری مترو خارج از مجموعه گفت: مگر شرکت بهره برداری مترو نیروی با سابقه و توانمند ندارد که از بیرون از مجموعه معاون آورده شده است.

در ادامه تشکری هاشمی با بیان اینکه براساس قانون به ازای هر مسافری که با مترو تردد می کنند باید ۸.۹ سنت به شهرداری داده شود، اظهار کرد: بر این اساس سالانه حدود ۷۳۰ میلیون مسافر با مترو جابه جا می شوند که حدود ۶۸ میلیون دلار باید به شهرداری داده شود که در سه سال اخیر این رقم به حدود ۲۰۰ میلیون دلار بابت ماده ۱۲ باید پرداخت می شد که از این عدد حدود ۱۳ میلیون دلار پرداخت شده است اما مابقی هنوز پرداخت نشده و این در حالی است که ما برای دریافت این پول مصوبه قانونی داریم و دولت ها آن را پرداخت نمی کنند و به حساب های فی مابین که هیچ وقت هم بسته نمی شود، موکول می کنند و این در حالی است که دیدید برای پیش پرداخت ۱۵ درصد واگن های چینی چه سختی هایی متحمل شدیم در حالی که می شد از محل ماده ۱۲ که کاملا قانونی است این مبلغ را پرداخت کرد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه ما در شورای شهر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفتیم اما بررسی ها نشان داده که کمتر از ۲۰ درصد از ابتدای سال تاکنون برای تعمیر تجهیزات مترو پرداخت شده که قابل قبول نیست، گفت: همچنین قرار بود که تبلیغات مترو به سازمان زیباسازی داده شود و ۱۰ درصد از محل تبلیغات به سازمان زیباسازی و مابقی به شرکت مترو پرداخت شود؛ اما می بینیم که تبلیغات مترو را به روزنامه همشهری دادند و از مبالغ برگشتی نیز مبلغ بسیار اندک که نهایتاً حدود چهار درصد می شود را به شرکت مترو پرداخت کردند که این عمل غیرقانونی بوده و باید جلوی این مسائل غیرقانونی گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران در مورد لزوم تعیین تکلیف متروی هشتگرد و پرند اظهار کرد: چند سال قبل برای مدیرانی که منابع تهران را خرج سایر شهرها کرده بودند پرونده قضایی تشکیل شد؛ اما حالا در مورد متروی هشتگرد و پرند می بینیم که نه تنها هزینه های تهران برای سایر شهرها صرف شده؛ بلکه از نظر حقوقی نیز این اقدام خلاف قانون است و باید هر چه سریع تر این مساله تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه قرار است از اواخر امسال واگن های جدید مترو وارد ناوگان شود، گفت: ما نمی توانیم راهبر قطار را زمانی که قطار وارد خط شد را استخدام کنیم؛ بلکه باید از چند ماه قبل راهبران آموزش ببینند و باید از همین حالا کمبود راهبر را جبران کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه به جز دو رام قطار مابقی قطارها در حال سرویس دهی هستند، از عملکرد مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری مترو تشکر کرد و گفت: روز گذشته شاهد ترافیک عجیب در تهران بودیم که نشان دهنده وضعیت ترافیک در ابتدای مهر بود و لازم است تمهیدات خاصی برای اول مهرماه اندیشیده شود.

مهدی چمران نیز با تأکید بر لزوم جذب راهبر مترو و راننده اتوبوس گفت: در مورد تعیین تکلیف مدیریت متروی هشتگرد با استاندار صحبت کردیم اما به نتیجه نرسید که باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.

در ادامه رضا محمدنژاد سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در مورد یارانه بلیت مترو گفت: طبق توافقی که با دولت، وزارت نفت و شورای اقتصاد داشتیم اولین مجموعه ای هستیم که توانستیم بابت عملکرد سال ۱۴۰۰، اوراق صرفه جویی گاز به مبلغ ۵۵۴ میلیارد تومان دریافت کنیم که در بورس انرژی عرضه خواهد شد و درآمد آن به حساب شهرداری واریز می شود.

وی با بیان اینکه موضوع ارتباط کاری مترو و روزنامه همشهری را پیگیری خواهم کرد، گفت: جذب راهبران جدید مترو آغاز شده و گروه اول در حال گزینش تخصصی هستند.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران با تاکید بر اینکه بدهی های سنواتی بیمه را در شرکت بهره برداری مترو پرداخت کردیم و از سال جاری نیز بدهی به شبکه بیمه نداریم، گفت: شرکت مترو جزو مشتریان خوش حساب محسوب می شود.

محمدنژاد با تأکید بر اینکه جلسات هماهنگی آغاز سال تحصیلی شروع شده و ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر دو رام قطار از سرویس دهی خارج شده اند که یک رام برای مطالعات علمی قطار ملی از خط خارج شده است.

 اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو برای سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.