بازدید سایت : ۳۸۳۶۵

بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های نوین در نهضت آسفالت

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نهضت آسفالت شهر مشهد در شرایطی درحال اجراست که در این پروژه شاهد بهره گیری از تکنولوژی های نوین هستیم.

بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های نوین در نهضت آسفالت
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: نهضت آسفالت شهر مشهد در شرایطی درحال اجراست که در این پروژه شاهد بهره گیری از تکنولوژی های نوین هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مجید نژادحسین با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه آسفالت، در سال جاری بیش از چهار میلیون مترمربع از معابر شهر روکش یا معابر خاکی مناطق کم برخوردار و پیرامونی آسفالت خواهد شد، اظهار کرد: با همراهی فرمانداری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و مهیا شدن شرایط تأمین قیر مورد نیاز جهت تأمین آسفالت، تاکنون بیش از ۱.۲۰۰ هزار مترمربع روکش آسفالت شده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری و افزایش کیفیت خدمات از تکنولوژِی ‎های نوین در این صنعت افزود: کارگروه تکنولوژی های نوین و دانش بنیان که ذیل کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس فعالیت می کند، یکی از وظایف خود را بهره گیری از ظرفیت و دانش اساتید دانشگاه، شرکت های بخش خصوصی و فعالان این حوزه قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تا به امروز نتایج بسیار قابل قبولی در این حوزه کسب شده که از جمله این موارد می توان به استفاده از قیر پودر لاستیکی با فناوری پلیمریزه اشاره داشت.

نژادحسین تصریح کرد: امروزه پلیمرها در بسیاری از صنایع مختلف جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و کاربردها و استفاده های بسیار زیادی دارند، قیر طبیعی پلیمری از جمله قیرهایی است که دارای ویژگی های منحصربه فردی که درجه خلوص بالایی داشته و سازگاری بالایی با مواد نفتی نیز دارند.

وی گفت: قیر طبیعی پلیمری در برابر تغییرات دمایی، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد و قیر طبیعی یا بیتومن پلیمری قیرهایی هستند که خواص و ویژگی های آن بهینه شده و می توانند کاربردهای متعددی داشته باشند که از مهمترین مزیت های آن می توان به خاصیت کشسانی بسیار بیشتر از قیرهای معمولی، همچنین مقاومت در برابر تغییرات دمایی بالا اشاره داشت.

نژادحسین افزود: یکی دیگر از مزیت های این قیر، عملکرد بهینه در دماهای بالا و هم در دماهای پایین نسبت به قیرهای طبیعی معمولی است و از سوی دیگر، یکی از مهمترین مزیت های قیرهای پلیمری، مقاومت تغییر شکل در برابر حرکت است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در سال های اخیر به وضوح ثابت شده است که قیرهای معمولی دیگر نمی توانند پاسخگوی نیازهای صنعتی جوامع مختلف باشند و این امر موجب شده است که امروزه قیرها با مواد مختلفی مخلوط و بهینه شوند.

نژادحسین گفت: برای حل مشکلاتی همچون ایجاد فاصله های زیاد بین دانه های قیر از روش پلیمری کردن آن استفاده می شود که قیرهایی که دارای رزین ترموپلاستیک، الاستومری هستند، امروزه استفاده های بسیار زیادی دارند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: قیر طبیعی که در اشکال مختلفی همچون پودر گیلسونایت وجود دارد، زمانی که به صورت پلیمری باشد، به دلیل داشتن ویژگی ها و قابلیت های منحصربه فرد می تواند کاربردها و استفاده های متعدد بیشتری داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.