نحوه نرخ گذاری جدید بلیت مترو تهران
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق نرخ گذاری جدید بلیت مترو، تا ۲ کیلومتر ابتدایی هزینه بلیت پایه در نظر گرفته میشود و به ازای هر کیلومتر افزایش مییابد.
![نحوه نرخ گذاری جدید بلیت مترو تهران](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/Q8KdCigHaEZA/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLN8xslycONDE/%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1+%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D8%B1%DB%8C+%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C.jpg)
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق نرخ گذاری جدید بلیت مترو، تا ۲ کیلومتر ابتدایی هزینه بلیت پایه در نظر گرفته میشود و به ازای هر کیلومتر افزایش مییابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، سیدجعفر تشکری هاشمی در مورد نحوه نرخ گذاری بلیت مترو تهران گفت: سیاست گذاری جدیدی برای نرخ گذاری بلیت مترو در نظر گرفته شده است، در این سیاست گذاری یک عدد پایه برای ورودی که شامل هزینه سفر تا ۲ کیلومتر ابتدایی است، پس از این مسافت هزینه بلیت به ازای هر کیلومتر افزایش پیدا میکند و این روند تا ۳۰ کیلومتر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این روش بهگونهای طراحی شده که حداکثر هزینهای که شهروندان برای سفرهای درونشهری پرداخت میکنند، مشخص باشد. در واقع، هزینه ۲۸ کیلومتر از مسافت سفر محاسبه میشود و ۲ کیلومتر ابتدایی شامل نرخ پایه خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای شهرهای اقماری مانند کرج، هشتگرد و پرند، تعرفههای جداگانهای تعیین شده است که تا زمان ورود به تهران اعمال میشوند.
تشکری هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: امکان اجرای دقیق تعرفهها در ایستگاه صادقیه وجود ندارد، بیشتر مسافران در ایستگاه صادقیه پیاده میشوند تا وارد خط ۲ مترو تهران شوند و به دلیل نبود زیرساختهای لازم، امکان دریافت بلیت جداگانه برای ادامه مسیر از مسافران کرج وجود ندارد و از سوی دیگر مترو تهران نمیتواند از مسافران در ایستگاههای کرج هزینه بلیت تهران را دریافت کند، زیرا برخی از آنها قصد دارند در صادقیه پیاده شوند.
وی یادآور شد: اگر در آینده امکانات مناسبی برای انتظار مسافران و سیستمهای دریافت بلیت ایجاد شود، این مشکل قابل حل خواهد بود.