بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ میزان آلایندگی ایستگاه راه آهن در تهران به یک درصد هم نمی رسد

◄ میزان آلایندگی ایستگاه راه آهن در تهران به یک درصد هم نمی رسد

تین نیوز| رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه "میزان آلایندگی ایستگاه راه آهن در شهر تهران به یک درصد نیز نمی رسد" گفت: انتشار آلاینده های هوا از سوی قطارها منوط به خط سیر آنها است.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به سهم ایستگاه راه آهن تهران در انتشار آلاینده ها در پایتخت اظهار داشت: میزان انتشار آلاینده ها از سوی ایستگاه راه آهن در قبال کل شهر به یک درصد نیز نمی رسد، اگرچه نسبت به منطقه و مسیر حرکت قطار، قابل توجه است.

بزرگ ترین مشکل حمل و نقل ریلی کشور
وی افزود: بزرگ ترین مشکل امروز حمل و نقل ریلی کشور وجود لوکوموتیو های دیزلی است در حالی که روند توسعه حمل و نقل ریلی برون شهری در سراسر جهان با هدف کاهش آلودگی صوتی و زیست محیطی در جهت برقی شدن پیش رفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه " اتخاذ تصمیم به انتقال ایستگاه راه آهن نیاز به حجم عظیم منابع مالی دارد" گفت: شرکت راه آهن طی 15 سال گذشته دپوی بار خود را به "آپرین" و کارخانجات را به حومه غرب تهران (کرج) منتقل کرده است. هچنین بخش اعظم تحویل و نگهداری در ایستگاه مرکزی به حداقل رسیده است.

معاون فنی و زیربنایی سابق شرکت راه آهن با توجه به کمبود منابع مالی کشور تصریح کرد: تصوراتی مبنی بر خروج ایستگاه های راه آهن از داخل شهرها فاقد جامعیت است لذا در زمان رونق اقتصادی و وفور منابع مالی نیز جابجایی زیرساخت های عظیمی همچون راه آهن و فرودگاه نیاز به بررسی های کارشناسی جدی و علمی دارد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: راه آهن در نظر دارد با نصب پدهای ضربه گیر در خطوط منتهی به شهر تهران آلودگی صوتی و لرزش ها را کاهش و با پایین آوردن سرعت طرح، سطح ایمنی مسافران را افزایش دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.