بازدید سایت : ۳۸۰۷۱

از اطلاع‌ رسانی برنامه‌ های اقتصادی تا فراگیر شدن پویش نه به تصادف

دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای این وزارتخانه و مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

از اطلاع‌ رسانی برنامه‌ های اقتصادی تا فراگیر شدن پویش نه به تصادف
تین نیوز |

دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای این وزارتخانه و مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت کشور که مدیران روابط عمومی سازمان های تابعه به صورت حضوری و مدیران روابط عمومی استانداری های سراسر کشور به صورت وبیناری حضور داشتند، مهدی دوستی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ضمن تشریح برنامه های اقتصادی وزارت کشور در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: رسانه به دلیل ضریب نفوذ و فهم افکار عمومی می تواند به پیشبرد این برنامه ها به طور ویژه کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سرمایه اجتماعی اظهار کرد: عوامل اقتصادی از مؤلفه های مهم در حوزه سرمایه اجتماعی است؛ اطلسی در این حوزه تهیه شده است که نسبت عوامل اقتصادی کلان، ملی و محلی با سرمایه اجتماعی سنجش شده است و مدیران روابط عمومی می توانند سهم به سزایی در تبیین آن داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ضمن تشریح اقدمات این معاونت در دوره جدید ادامه داد: برنامه هایی از جمله کیف سرمایه گذاری، سه شنبه های تسهیل گری در استان ها و توسعه اقتصاد مرز با انسجام بخشی اقدامات در استان های مرزی از اولولیت های این معاونت است که لازم است اخبار امیدبخش ثمرات این برنامه ها انعکاس یابد.

مهدی بابایی، مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز در این نشست با اشاره به تعبیر هیات دولت دوم درباره استانداران گفت: قرار است سلسله گفت وگوهایی با موضوع تمرکززدایی با استانداران انجام شود که ضمن انتشار در رسانه ها، در قالب کتابی با عنوان تمرکززدایی منتشر شود و در اختیار وزرا و معاونان قرار بگیرد. تبیین این موضوع بر عهده مدیران روابط عمومی است و گفت وگو با نخبگان استانی می تواند کمک مؤثری باشد.

وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی نقش ویژه و موثری در تبیین گفتمان وفاق ملی دارند، اظهارکرد: باید مرجعیت رسانه ای در داخل کشور تقویت شود و از این رو لازم است که روابط عمومی ها در تعامل با رسانه ها اعم از رسانه های ملی و محلی روایت اول و صحیح از رویدادها را منتشرکنند.

مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت به طرح مرز تا مرکز در رسانه ها اشاره و تصریح کرد: هدف از طرح ایده مرز تا مرکز این است که مسائل و اخبار از نقطه صفر مرزی و دورافتاده ترین بخش های کشور بتواند به تیتر اول رسانه ها تبدیل شود و بتوانیم با کمک یکدیگر و با اطلاع رسانی هنرمندانه امید را درجامعه ارتقا دهیم.

همچنین حمید خواجه نژاد، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی های استانداری ها و سازمان های تابعه اظهار کرد: اطلاع یابی صحیح و دقیق، مقدمه ای بر اطلاع رسانی حرفه ای است. همچنین برای اطلاع رسانی خوب علاوه بر محتوای مناسب، نیاز به شبکه توزیع قدرتمند داریم که این شبکه در وزارت کشور با گستردگی ای که دارد، در دسترس است.

وی درادامه به راه اندازی پویش نه به تصادف از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: این پویش که رئیس جمهور، وزیر کشور و دیگر وزرا به آن پیوسته اند، رسالت مقدسی را که متمرکز بر نجات جان انسان ها است، دنبال می کند؛ همه ما علاوه بر مسئولیت فردی خود، باید اهتمام ویژه نسبت به فراگیر شدن آن داشته باشیم و از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تلاش کنیم تا از آمار جانباختگان تصادفات رانندگی بکاهیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تأکید کرد: روابط عمومی استانداری ها باید در رصد روزانه رویدادها، چهره های موفق مردمی را شناسایی کنند و ضمن معرفی نوع خدمت درخور آن ها به مردم، از آن ها تقدیر به عمل آورند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.