درخواست انجمن حملونقل هوشمند آمریکا و پیشروان حملونقل از FCC
تین نیوز| ITS آمريکا و ساير رهبران در تشکلهاي حملونقل هوشمند به اتفاق نظر رسيدهاند که از FCC بخواهند تا درخواست صورت گرفته از سوي مؤسسه دانش عمومي و بنياد آمريکاي نوين براي توقف فوری استفاده از ارتباطات برد کوتاه اختصاصي در باند فرکانسي 5.9 گيگاهرتز را ناديده بگيرد. اين تقاضانامه به طور مشترک توسط ITS آمريکا، اتحاديه سازندگان خودرو و انجمن جهاني خودروسازان تنظيم شده است.
بنا به گفته خانم رجينا هوپر، رئيس و مدير اجرايي ITS آمريکا : «بسيار ضروري است که تحول در حملونقل هوشمند به پشتوانه باند فرکانسي5.9 GHz ادامه يابد. از نجات جان انسانها تا کاهش آلايندهها و کاستن از حجم و گلوگاههای ترافیکي، مواردي هستند که به طور کامل در تعهدات حملونقل هوشمند قرار ميگيرند. چنين اقدامي (ناديده گرفتن طيف فرکانسي اختصاص يافته براي کاربردهاي ايمني)، بي احتياطي ، ناموجه و عدم توجه به علاقهمندي آشکار جامعه ميباشد.»
تنظيم اين تقاضانامه در يک زمان مهم صورت گرفته است که بسياري از فناوريهاي ITS آماده ميشوند تا به جرياني که بخش حساسي ازIOT (اينترنت اشياء) محسوب ميگردد وارد شوند. شرکت جنرال موتورز استفاده از DSRC را در برخي از خودروهاي مدل سال 2017 خود برنامهريزي کرده است و چندين مرکز جادهاي نيز قبلاً يا اکنون به کاربرد اين فناوري در تقاطعها، ايستگاههاي جادهاي و ساير نقاط حادثهخيز روي آوردهاند.
وزارت حملونقل آمريکا، مراکز حملونقل ايالتي و صنعت حملونقل هوشمند به دنبال آن هستند که DSRC به يک استاندارد در سطح ملي براي تمام خودروها و سامانههاي کنترل ترافيک تبديل شود که اجازه ميدهد خودروها با يکديگر ( V2V)، با چراغهاي راهنمايي (V2I) و حتي با عابرين پياده و دوچرخهسواران و موتورسيکلتسواران (V2X) براي جلوگيري از تصادفات و کاهش ازدحامات ترافيکي ارتباط برقرار کنند. DSRCحفاظتهاي مستحکمي را براي امنيت و حريم خصوصي در برميگيرد و تخمين زده ميشود که سامانههاي مبتني بر آن ميتوانند تا 80 درصد از تصادفات غير مرتبط با اختلال حواس رانندگان (ناشي از مصرف مشروبات الکلي و مواد مخدر) را کاهش داده و به نجات جان هزاران نفر در هر سال بيانجامند.
تقاضانامه تنظيم شده به کنگره، کميسيون FCC، مسئولين بزرگراههای ايالتی و نهادهاي فدرال که صلاحيت تصميمگيري در خصوص موضوعات ملي حمل ونقل دارند اعلام ميکند که جمعبندي مجددي در خصوص DSRC و کامل بودن آن براي توسعه سامانههاي حملونقل هوشمند به عنوان مناسبترين راهکار جهت تحقق ايمني عمومي داشته باشند و اينکه ساير اهداف حملونقل در سطح کشور بر مبناي اين ابتکار ملي محقق خواهند شد. اين تقاضانامه به کميسيون ميگويد که نبايد فرآيند رو به پيشرفت DSRC متوقف شود و يا با مصالحه به تأخير بيافتد.
تنظيم اين تقاضانامه در يک زمان مهم صورت گرفته است که بسياري از فناوريهاي ITS آماده ميشوند تا به جرياني که بخش حساسي ازIOT (اينترنت اشياء) محسوب ميگردد وارد شوند. شرکت جنرال موتورز استفاده از DSRC را در برخي از خودروهاي مدل سال 2017 خود برنامهريزي کرده است و چندين مرکز جادهاي نيز قبلاً يا اکنون به کاربرد اين فناوري در تقاطعها، ايستگاههاي جادهاي و ساير نقاط حادثهخيز روي آوردهاند.
وزارت حملونقل آمريکا، مراکز حملونقل ايالتي و صنعت حملونقل هوشمند به دنبال آن هستند که DSRC به يک استاندارد در سطح ملي براي تمام خودروها و سامانههاي کنترل ترافيک تبديل شود که اجازه ميدهد خودروها با يکديگر ( V2V)، با چراغهاي راهنمايي (V2I) و حتي با عابرين پياده و دوچرخهسواران و موتورسيکلتسواران (V2X) براي جلوگيري از تصادفات و کاهش ازدحامات ترافيکي ارتباط برقرار کنند. DSRCحفاظتهاي مستحکمي را براي امنيت و حريم خصوصي در برميگيرد و تخمين زده ميشود که سامانههاي مبتني بر آن ميتوانند تا 80 درصد از تصادفات غير مرتبط با اختلال حواس رانندگان (ناشي از مصرف مشروبات الکلي و مواد مخدر) را کاهش داده و به نجات جان هزاران نفر در هر سال بيانجامند.
تقاضانامه تنظيم شده به کنگره، کميسيون FCC، مسئولين بزرگراههای ايالتی و نهادهاي فدرال که صلاحيت تصميمگيري در خصوص موضوعات ملي حمل ونقل دارند اعلام ميکند که جمعبندي مجددي در خصوص DSRC و کامل بودن آن براي توسعه سامانههاي حملونقل هوشمند به عنوان مناسبترين راهکار جهت تحقق ايمني عمومي داشته باشند و اينکه ساير اهداف حملونقل در سطح کشور بر مبناي اين ابتکار ملي محقق خواهند شد. اين تقاضانامه به کميسيون ميگويد که نبايد فرآيند رو به پيشرفت DSRC متوقف شود و يا با مصالحه به تأخير بيافتد.