ارتباط خودروهای آئودی با برخی چراغهای راهنمایی با استفاده از ارتباطات V۲I در سال ۲۰۱۷
تیننیوز| دوره خودروهایی که با محیط اطرافشان صحبت کنند اکنون به ما بستگی دارد. شرکت آئودی (Audi) اعلام کرده است که چندین مدل از خودروهای 2017 این شرکت شامل Q7 و Q4 اولینها در آمریکا خواهند بود که به ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) مجهز میشوند.
با استفاده از مودم داخلی تبادل داده LTE ، خودروها با سامانههای مدیریت چراغ راهنمایی که انطباق داشته باشند، صحبت خواهند کرد تا به رانندگان زمان تغییر چراغ راهنمایی را اطلاع دهند.
به منظور اجرایی شدن این کاربرد، به یک سامانه مرکزی مدیریت چراغهای راهنمایی در شهرداری نیاز خواهد بود که از امکان ارتباطات بیرونی نیز برخوردار باشد. آئودی با مرکز خدمات فناوری ترافیک (TTS) شهر بیورتن در ایالت اورگن برای پیادهسازی اولین نمونه این سامانه همکاری میکند.
مرکز TTS با واحدهای ذیربط شهرداری ارتباط دارد و از سامانههای محلی، اطلاعات لازم را دریافت کرده و با استفاده و پردازش آنها در مرکز داده خود، پیشبینی میکند که هر یک از چراغهای راهنمایی در چه زمانی تغییر وضعیت خواهند داد.
خودروی آئودی با مرکز دادههای TTS ارتباط برقرار خواهد کرد تا هنگام نزدیک شدن به یک چراغ راهنمایی که در حال تغییر وضعیت است، شمارش معکوس آن را بر روی صفحه نمایش درونخودرویی نشان دهد. به گفته سخنگوی شرکت آئودی، جاستین گادوتو (Justin Goduto)، شمارنده معکوس ۴ ثانیه قبل از تغییر وضعیت چراغ راهنمایی متوقف میشود و این زمانی است که انتظار میرود راننده خودش به چراغ نگاه کند.
گادوتو اعلام کرد آئودی از LTE برای پیادهسازی اولیه این کاربرد استفاده میکند چرا که هم اکنون در دسترس است. با این وجود، از آنجائیکه که فناوری ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSCR) برای استقرار زیرساخت آماده است، آئودی استفاده از آن را شروع خواهد کرد. وی توضیح میدهد: «DSRC از LTE قدرتمندتر است بنابراین ما از آن به همراه ارتباطات سلولی استفاده خواهیم کرد.»
فناوری DSRC نوعی از ارتباطات بیسیم WiFi است که برای ارتباطات خودرو با محیط خارج آن توسعه یافتهاست. اولین محصول مبتنی بر پیادهسازی DSRC بر روی خودروی کادیلاک CTS مدل 2017 خواهد بود که برای ارتباطات خودرو با خودرو استفاده خواهد شد.
یک آزمون در مقیاس بزرگ برای ارزیابی قابلیتهای ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زیرساخت (V2I) با بیش از 3000 خودرو در شهر آن آربور ایالت میشیگان از سال 2012 در حال اجرا است و آزمون زیرساخت آن با حمایت شرکت تویوتا هم اکنون در حال گسترش است.
TTS از استاندارد SAE J2735 برای مجموعه پیام DSRC استفاده میکند تا از طریق سکوی همیار علائم شخصی (PSA) اطلاعات را به خودروهای آئودی ارسال کند. زمانیکه رادیوهای DSRC در خودروها و زیرساخت شهری مستقر شوند، ارتباطات دوطرفه خواهد شد. دادههای سرعت و موقعیت خودروها میتواند به صورت لحظهای به سامانههای مدیریت چراغهای راهنمایی ارسال شود تا زمانبندی بهتری بر روی آنها برای بهبود جریان ترافیک اعمال شود.
در نهایت، اطلاعات چراغهای راهنمایی میتواند در خودرو نیز استفاده شود تا به مدیریت اقداماتی مانند توقف و شروع حرکت خودکار کمک کند.
اگر خودرویی در حال کاهش سرعت خود قبل از رسیدن به چراغ راهنمایی که میخواهد قرمز شود باشد، سامانه میتواند موتور خودرو را قبل از توقف کامل خاموش کند و آن را به کارآیی بیشتر سوخت برساند.
در بلند مدت، زمانیکه قابلیت رانندگی نیمه یا کاملاً خودکار اضافه شود، پیشآگاهی از زمانبندی چراغ راهنمایی میتواند در مدیریت سرعت خودو به هنگام نزدیک شدن به تقاطعهایی که امکان دیدن چراغ راهنمایی آنها توسط دوربین وجود ندارد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
اطلاعات چراغ راهنمایی بخشی از بسته اطلاعات دورورزی (Telematics) در خودروهای آئودی خواهد بود. شرکت آئودی شهرهایی که این سامانه در آنها فعال خواهد بود و قابلیتهایی که تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهند رسید را ظرف هفتههای آینده اعلام خواهد کرد.
با استفاده از مودم داخلی تبادل داده LTE ، خودروها با سامانههای مدیریت چراغ راهنمایی که انطباق داشته باشند، صحبت خواهند کرد تا به رانندگان زمان تغییر چراغ راهنمایی را اطلاع دهند.
به منظور اجرایی شدن این کاربرد، به یک سامانه مرکزی مدیریت چراغهای راهنمایی در شهرداری نیاز خواهد بود که از امکان ارتباطات بیرونی نیز برخوردار باشد. آئودی با مرکز خدمات فناوری ترافیک (TTS) شهر بیورتن در ایالت اورگن برای پیادهسازی اولین نمونه این سامانه همکاری میکند.
مرکز TTS با واحدهای ذیربط شهرداری ارتباط دارد و از سامانههای محلی، اطلاعات لازم را دریافت کرده و با استفاده و پردازش آنها در مرکز داده خود، پیشبینی میکند که هر یک از چراغهای راهنمایی در چه زمانی تغییر وضعیت خواهند داد.
خودروی آئودی با مرکز دادههای TTS ارتباط برقرار خواهد کرد تا هنگام نزدیک شدن به یک چراغ راهنمایی که در حال تغییر وضعیت است، شمارش معکوس آن را بر روی صفحه نمایش درونخودرویی نشان دهد. به گفته سخنگوی شرکت آئودی، جاستین گادوتو (Justin Goduto)، شمارنده معکوس ۴ ثانیه قبل از تغییر وضعیت چراغ راهنمایی متوقف میشود و این زمانی است که انتظار میرود راننده خودش به چراغ نگاه کند.
گادوتو اعلام کرد آئودی از LTE برای پیادهسازی اولیه این کاربرد استفاده میکند چرا که هم اکنون در دسترس است. با این وجود، از آنجائیکه که فناوری ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSCR) برای استقرار زیرساخت آماده است، آئودی استفاده از آن را شروع خواهد کرد. وی توضیح میدهد: «DSRC از LTE قدرتمندتر است بنابراین ما از آن به همراه ارتباطات سلولی استفاده خواهیم کرد.»
فناوری DSRC نوعی از ارتباطات بیسیم WiFi است که برای ارتباطات خودرو با محیط خارج آن توسعه یافتهاست. اولین محصول مبتنی بر پیادهسازی DSRC بر روی خودروی کادیلاک CTS مدل 2017 خواهد بود که برای ارتباطات خودرو با خودرو استفاده خواهد شد.
یک آزمون در مقیاس بزرگ برای ارزیابی قابلیتهای ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زیرساخت (V2I) با بیش از 3000 خودرو در شهر آن آربور ایالت میشیگان از سال 2012 در حال اجرا است و آزمون زیرساخت آن با حمایت شرکت تویوتا هم اکنون در حال گسترش است.
TTS از استاندارد SAE J2735 برای مجموعه پیام DSRC استفاده میکند تا از طریق سکوی همیار علائم شخصی (PSA) اطلاعات را به خودروهای آئودی ارسال کند. زمانیکه رادیوهای DSRC در خودروها و زیرساخت شهری مستقر شوند، ارتباطات دوطرفه خواهد شد. دادههای سرعت و موقعیت خودروها میتواند به صورت لحظهای به سامانههای مدیریت چراغهای راهنمایی ارسال شود تا زمانبندی بهتری بر روی آنها برای بهبود جریان ترافیک اعمال شود.
در نهایت، اطلاعات چراغهای راهنمایی میتواند در خودرو نیز استفاده شود تا به مدیریت اقداماتی مانند توقف و شروع حرکت خودکار کمک کند.
اگر خودرویی در حال کاهش سرعت خود قبل از رسیدن به چراغ راهنمایی که میخواهد قرمز شود باشد، سامانه میتواند موتور خودرو را قبل از توقف کامل خاموش کند و آن را به کارآیی بیشتر سوخت برساند.
در بلند مدت، زمانیکه قابلیت رانندگی نیمه یا کاملاً خودکار اضافه شود، پیشآگاهی از زمانبندی چراغ راهنمایی میتواند در مدیریت سرعت خودو به هنگام نزدیک شدن به تقاطعهایی که امکان دیدن چراغ راهنمایی آنها توسط دوربین وجود ندارد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
اطلاعات چراغ راهنمایی بخشی از بسته اطلاعات دورورزی (Telematics) در خودروهای آئودی خواهد بود. شرکت آئودی شهرهایی که این سامانه در آنها فعال خواهد بود و قابلیتهایی که تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهند رسید را ظرف هفتههای آینده اعلام خواهد کرد.