بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

نیاز 300 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های هوشمندسازی حمل و نقل

رئیس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته بیان کرد در بخش زیرساخت، وسایل نقلیه، عابران پیاده، به صورت سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات لازم انجام شده و سامانه هایی ارائه شده است.

نیاز 300 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های هوشمندسازی حمل و نقل
تین نیوز |

رئیس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه 100 محصول هوشمند قابل ارائه به بهره برداران در حوزه حمل و نقل داریم، گفت: برای تکمیل پروژه های در دست حدود 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، شهاب خدامرادی، رئیس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در همه حوزه های متعلق به حمل و نقل هوشمند چه درون شهری و چه برون شهری پروژه های متعددی انجام داده ایم، اظهار کرد: «در بخش زیرساخت، وسایل نقلیه، عابران پیاده، به صورت سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات لازم انجام شده و سامانه هایی نیز ارائه شده است.»

خدامرادی افزود: «در زمینه حمل و نقل هوشمند بالغ بر حداقل 300 شرکت را شناسایی کردیم و بیش از 100 نوع محصول سخت افزاری و نرم افزاری را در بخش های مختلف حمل و نقل داریم که قابل ارائه به بهره برداران است.»

وی تصریح کرد: «با همکاری بیش از 50 شرکت دانش بنیان محصولاتمان را توسعه داده ایم.»

او به دستاوردهای ستاد توسعه فناوری در حوزه برون شهری و درون شهری اشاره کرد و گفت: «در حوزه برون شهری دوربین های نظارتی، سیستم های ترددشمار و ثبت تخلفات، سامانه های پایش ناوگان، امداد و عملیات جاده ای، تماس اضطراری و در حوزه درون شهری نیز دوربین های نظارتی، ثبت تخلفات، پارک هوشمند، توسعه حمل و نقل عمومی هوشمند پاک، پرداخت های هوشمند از جمله اقدامات انجام شده است که مورد بهره برداری سازمان راهداری و شهرداری ها قرار گرفته است.»

خدامرادی با بیان اینکه عرضه محصولات هوشمند به بهره برداران مبتنی بر دو مدل است، اظهار کرد: «مدل اول این است که بهره برداران نیاز خود را اعلام کنند و شرکت ها براساس نیازهای اعلام شده اقدام به تولید محصول مورد نظر آنها کنند. مدل دیگر نیز این است که در تعامل با شرکت ها قابلیت هایی را شناسایی و به سازمان خود اضافه کنند.»

او افزود: «تعاملات خوبی با شهرداری ها، مرکز کنترل ترافیک تهران و سازمان راهداری و برخی خودروسازها داریم.»

رئیس گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که ستاد توسعه فناوری با چه چالش هایی مواجه است، خاطرنشان کرد: «در بخش رگولاتوری و قانون گذاری ها با چالش هایی مواجه هستیم. برخی رگولاتوری ها مبتنی بر قوانین و فناوری های روز نیست و با توجه به فناوری هایی که از قبل بوده به شکل سنتی قانون گذاری هایی انجام شده است. از طرفی موازی کاری سازمان ها در توسعه سامانه ها نیز یکی دیگر مشکلات این حوزه است.»

او در ادامه به کافی نبود اعتبارات نیز اشاره کرد و گفت: «اگر برای پروژه های خود در حال حاضر 300 میلیارد تومان داشته باشیم می توانیم آنها را به سرانجام برسانیم.»

خدامرادی در پایان اعلام کرد: «در تعامل با سازمان های دولتی مقداری کندی و لختی وجود دارد که باید برای آن فکری کرد. مثلاً سازمانی رویدادی برگزار می کند و به نتیجه ای نمی رسد؛ یعنی شرکت ها کلی وقت صرف می کنند برای آن رویداد آماده می شوند ولی نتیجه ای حاصل نمی شود. اگر بتوان از این کندی ها جلوگیری کرد و این مشکلات از سطح سازمان ها مرتفع شود بهره وری بالا می رود و ناامیدی شرکت ها نیز کمتر می شود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.