بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

◄ ارائه راهکارهایی برای هوشمندسازی خودرو با ایده‌ های ۷ استارت‌آپ

در رویداد پیوند ۷ استارت آپ ایده های نوین خود را در حوزه هوشمندسازی صنعت خودرو ارائه دادند و با تامین سرمایه مورد نیاز آنها می توان نسبت به توسعه ایستگاه های شارژ برقی، دریافت هوشمندانه داده های خودروها و باتری و کاهش مصرف سوخت خودروها اقدام کرد.

ارائه راهکارهایی برای هوشمندسازی خودرو با ایده‌ های ۷ استارت‌آپ
تین نیوز |

در رویداد پیوند ۷ استارت آپ ایده های نوین خود را در حوزه هوشمندسازی صنعت خودرو ارائه دادند و با تامین سرمایه مورد نیاز آنها می توان نسبت به توسعه ایستگاه های شارژ برقی، دریافت هوشمندانه داده های خودروها و باتری و کاهش مصرف سوخت خودروها اقدام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، از سال ۱۳۹۹ صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارت آپ ها و ایده پردازان قبل از مرحله دانش بنیانی، اقدام به طراحی خدمتی جهت توانمندسازی استارت آپ ها تحت قالب دوره پیوند کرد. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارت آپ ها و طرح های استارت آپی جذاب و توانمند و معرفی آنها به شتابدهنده ها (اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان) و سایر سرمایه گذاران و فعالین حوزه اکوسیستم استارت آپی و در نتیجه تامین بخشی از هزینه های شتابدهی کسب و کارهای نوپاست که به طور بلاعوض تامین می کند.

نوزدهمین رویداد «پیوند» با هدف بهم رسانی شتابدهنده ها و هسته های فناور با حضور ۷ استارت ‎آپ در حوزه هوشمندسازی خودرو در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد و در آن ۷ استارت آپ اقدام به ارائه ایده های خود کردند که به این شرح است:

پلتفرم پرداخت آسان بومی

یکی از استارت آپ ها طرحی با قابلیت هایی چون پرداخت آسان، دانش کاملا بومی و مطابق با دانش روز دنیا، ردیابی لحظه ای، حضور و غیاب ارائه داد. همچنین پرداخت هوشمند با NFC کارت و تلفن همراه مجهز به NFC، گزارش گیری در سه سطح برای مسافران، راننده ها و سازمان حمل ونقل، مدیریت مالی رانندگان، سنسورهای حرکتی و تحلیلی برای رفتار راننده از دیگر ویژگی های قابل توجه این پلتفرم است.  

میزان سرمایه مورد نیاز این شرکت ۷.۶۲ میلیارد تومان اعلام شد.

ایستگاه شارژ خودروی برقی

این پلتفرم قادر به محاسبه ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو، تعرفه زمانی، ارتباط با سرور از طریق WIFI و GPRS، استاندارد IEC ۶۱۸۵۱-۱، شارژ کند، احراز هویت و پرداخت NFC، بروزرسانی فریمور از راه دور OTA، مانیتورینگ، تنظیم و کنترل از راه دور، قابلیت بلوتوث، قابلیت چاپ رسید و نمایشگر LCD رنگی است.

میزان سرمایه مورد نیاز اعلام شده از سوی این استارت آپ ۱.۷۶ میلیارد تومان است.

 TCU

این برنامه قابلیت هایی چون مکان یابی، ریموت دیاگ، ژیرسکوپ، قطب نما، دیتاهای خودرو و باتری، تشخیص تصادف، تحلیل رفتار راننده، تشخیص حمل با جرثقیل، دزدگیر و ریموت RF را دارد. همچنین مانیتورینگ لحظه ای و آلارم، کنترل از راه دور و از طریق اپ و سرور OTA، GSM و E-Call و B-Call به همراه میکروفون و با قابلیت اتصال به بلندگوی خودرو را هم ممکن می کند.  میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه این برنامه ۲.۱۶ میلیارد تومان بوده است.

سامانه کمک ترمز الکترومکانیکی

بهبود عملکرد ترمز، بازیابی انرژی، کاهش استهلاک و حفظ محیط زیست از ویژگی های این برنامه استارت آپی است و اعضای این استارت آپ برای توسعه این برنامه به سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی نیاز دارند.

کنترل هوشمند کیفیت

در پلتفرم «کنترل هوشمند کیفیت» قابلیت هایی چون سرعت پردازش بالا، سفارشی سازی، هزینه بسیار پایین، شناخت کامل بازار، ثبت اختراع نرم افزار و ثبت طرح صنعتی دانش بنیان دیده می شود.

میزان سرمایه برای توسعه این کنترل هوشمند ۵ میلیارد تومان است.

سواپ باتری موتور سیکلت

این استارت آپ در بخش راکبین موتورسیکلت ها راهکاری برای کاهش زمان تعویض باتری، ثبت اطلاعات و فرآیند تعویض (کاربر و باتری ها)،  امنیت،  پشتیبانی و ارائه خدمات به صورت حضوری در شرایط اضطراری ارائه داد و این راهکارها باعث افزایش فروش سازندگان موتورسیکلت های برقی و سازندگان باتری می شود.

در بخش سازمان های دولتی نیز کاهش مصرف سوخت، کاهش یارانه سوخت، کاهش آلودگی و در نتیجه کاهش هزینه درمان را به همراه دارد. میزان سرمایه مورد نیاز این استارت آپ ۳.۵۴۴ میلیارد تومان اعلام شد.

موتور گازسوز دو شمعه

پلتفرم «موتور گازسوز دو شمعه» قابلیت هایی چون افزایش توان خروجی موتور، کاهش آلودگی دود خروجی و کاهش مصرف سوخت را دارد. میزان سرمایه مورد نیاز ۳.۱۲ میلیارد تومان است.

 در این رویداد ۷ استارت آپ ویژگی های محصول و مدل کسب و کار خود را به شتابدهنده های حاضر ارائه کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.