بازدید سایت : ۳۶۵۵۹
با فناوری جدید پاناسونیک محقق شد؛

◄ خبری خوش برای خریداران خودروهای برقی /افزایش راندمان برد باتری تا 5 برابر

باتری پاناسونیک 4680 با راندمان بالا جدیدترین دستاورد ژاپنی‌ ها برای تولید کارآمدتر انرژی در خودروهای برقی است.

خبری خوش برای خریداران خودروهای برقی /افزایش راندمان برد باتری تا 5 برابر
تین نیوز |

باتری پاناسونیک 4680 با راندمان بالا جدیدترین دستاورد ژاپنی‌ ها برای تولید کارآمدتر انرژی در خودروهای برقی است.

به گزارش تین نیوز، یکی از مشکلات همیشگی خودروهای برقی، نگرانی‌هایی بوده که از بابت مسافت پیمایش این دسته خودروها وجود داشته است.البته برخی خودروهای برقی، امروزه قادرند با یک بار شارژ باتری مسافتی نزدیک به ۵۰۰ کیلوتر (۳۰۰ مایل) را طی کنند. با این وجود کمبود جایگاه‌های شارژ و برخی نواقص سیستم‌های اطلاع‌رسانی میزان شارژر باتری خودرو ممکن است سفرهای طولانی را برای رانندگان به فرآیندی ریسکی تبدیل کند.

در نتیجه بسیاری افراد قید خرید اتومبیل های برقی را زده و ترجیح می‌دهند از مدل‌های بنزینی استفاده کنند.

خودروسازان و شرکت های تولیدکننده باتری در تلاش هستند باتری هایی کارآمدتر بسازند تا برد خودروهای برقی افزایش پیدا کند و البته زمان شارژ نیز به حداقل برسد. باتری 4680 پاناسونیک یکی از جدیدترین دستاوردهای ژاپنی ها در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

پای مجلس به پرونده خودروساز متخلف باز شد!

پاناسونیک اخیراً ادعا کرده از دانش 30 ساله خود در تولید باتری های لیتیوم یون استوانه ای برای تولید باتری های سری 4680 با کارایی بالا استفاده کرده است. این باتری ها چگالی انرژی بالایی دارند و راندمان برد خودروهای برقی را تا 500 درصد (5 برابر) افزایش می دهند.

پاناسونیک درحال حاضر باتری های سری 2170 را برای استفاده در خودروهای برقی تولید می کند. به گفته این شرکت، باتری های 4680 نسبت به سری 2170 پیشرفت قابل توجهی کرده اند. این باتری ها برد خودروهای برقی را افزایش می دهد و درعین حال به تعداد کمتری سلول باتری برای دستیابی به انرژی مطلوب نیاز دارد.

پاناسونیک

 

فرایند تولید باتری 4680 پاناسونیک به زودی در کارخانه واکایاما در غرب ژاپن آغاز خواهد شد. این کارخانه علاوه بر تولید باتری های جدید، به مرکزی برای نمایش محصولات جدید و روش های تازه کشف شده این شرکت ژاپنی تبدیل خواهد شد.

پاناسونیک تخمین می زند از مارس 2025، فرایند تولید این باتری ها با 400 کارمند آموزش دیده آغاز شود. شرکت ژاپنی برای دستیابی به فرایند تولید سازگار با محیط زیست، از منابع انرژی تجدیدپذیر برای تأمین نیروی کارخانه واکایاما استفاده خواهد کرد. پاناسونیک تصمیم دارد تا سال 2029، میزان کربن تولیدی تمامی 20 خط تولید خود را به صفر برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.