بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

عملیات اجرایی خط سه متروی شیراز به زودی آغاز می‌شود

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با حمایت مدیریت ارشد استان، شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری به زودی آغاز خواهد شد.

عملیات اجرایی خط سه متروی شیراز به زودی آغاز می‌شود
تین نیوز

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: با حمایت مدیریت ارشد استان، شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسن مرادی، پنجشنبه ۸ خرداد در مراسم پایان حفاری و آغاز ریل‌گذاری فاز یک خط ۲ مترو در شیراز، گفت: خط سوم مترو در شیراز حد فاصل پل معالی‌آباد تا شهرک گلستان در محور شمالغرب شیراز طراحی و مطالعات آن کامل شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری با بیان اینکه خط یک قطار شهری شیراز هم‌اینک با ۱۹ ایستگاه فعال است، گفت: ایستگاه وکیل، به عنوان آخرین ایستگاه خط یک مترو، تکمیل شده و به زودی افتتاح خواهد شد.

مرادی گفت: بهمن ماه سال ۹۸، شمار مسافران قطار شهری در شیراز به ۱۰۵ هزار نفر رسیده بود اما با شیوع کروناویروس و از ابتدای اسفند، خدمات حمل و نقلی مترو متوقف شد و از صبح شنبه ۱۰ خرداد بار دیگر ارائه این خدمات آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته با حمایت استانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز و تزریق اعتبارات حاصل از عرضه اوراق مشارکت، زمینه پیشرفت اقدامات عمرانی خط ۲ مترو فراهم شد، گفت: خط دوم متروی شیراز در قالب مسیری با ۱۵ کیلومتر و ۱۳ ایستگاه طراحی شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: حفاری ۲ تونل از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امام حسین(ع) در فاز یک خط دو به اتمام رسیده است و این حفاری تا ایستگاه آزادی ( واقع در مجاورت پارک آزادی شیراز) ادامه خواهد داشت.

ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: خط یک مترو حدود ١٦ سال طول کشید تا به مرحله اجرایی رسید اما امروز با یک رکورد خوب در اجرای خط ۲ مواجه هستیم. 

او ابراز امیدواری کرد که در یک سال آینده با همت و تلاش پرسنل خدوم شهرداری، مترو و پیمانکار پروژه شاهد به نتیجه رسیدن فاز یک خط ۲ متروی شیراز باشیم.

صبوری با یادآوری اینکه شورای پنجم با شعار انسان محوری و زیست پذیری شهر، تمام تلاش خود را برای تغییر پارادایم در حوزه شهرسای شیراز انجام داده است، تاکید کرد که حمل و نقل عمومی یکی از زیرساخت‌های اصلی یک شهر انسان محور و زیست پذیر است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.