بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ افتتاح مترو اسلامشهر با 3 ایستگاه در شاطره، میدان نماز و چهاردانگه به یک شرط

عملیات احداث مترو اسلامشهر از سال گذشته آغاز شده و حفر تونل های آن به پایان رسیده است. زمان افتتاح این خط مترو با 3 ایستگاه در میدان نماز، شاطره و چهاردانگه به تازه گی اعلام شده است.

افتتاح مترو اسلامشهر با 3 ایستگاه در شاطره، میدان نماز و چهاردانگه به یک شرط
تین نیوز

عملیات احداث مترو اسلامشهر از سال گذشته آغاز شده و حفر تونل های آن به پایان رسیده است. زمان افتتاح این خط مترو با 3 ایستگاه در میدان نماز، شاطره و چهاردانگه به تازه گی اعلام شده است.

جمعیت میلیونی در محدوده اسلامشهر مشتاقانه در انتظار افتتاح مترو این منطقه هستند تا مشکلات تردد آنها کاهش یابد. بیشترین تمرکز جمعیتی این منطقه در دو محدوده شاطره و چهاردانگه واقع شده است. بر اساس طراحی های انجام شده، خط مترو اسلامشهر در این دو منطقه ایستگاه خواهد داشت.

علاوه براین، یک ایستگاه مترو نیز در میدان نماز اسلامشهر افتتاح می شود چرا که میدان نماز، به نوعی پایانه مسافری در این محدوده به شمار می رود و مسافران از این مبدا به نقاط دیگر اسلامشهر عزیمت می کنند.

برآوردها از افتتاح مترو اسلامشهر حکایت از آن دارد که این خط مترو در ماه های پایانی سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. به این ترتیب اسلامشهری ها باید حدود یک سال و نیم دیگر برای رسیدن مترو به منطقه آنها صبر کنند.

عملیات احداث این خط پرتقاضای مترویی اکنون بعد از اتمام حفاری تونل ها در مرحله ریل ‌گذاری و روسازی است. تجهیز این خط به ریل در مسیری به طول ده و نیم کیلومتر از سه راهی آزادگان تا نزدیکی ایستگاه مترو میدان نماز در حال پیگیری است.

تامین بودجه ؛ تنها شرط افتتاح به موقع مترو اسلامشهر

شرط افتتاح مترو اسلامشهر همچون تمام پروژه های عمرانی بزرگ کشور و کلانشهر تهران، تامین بودجه و تزریق به موقع منابع مالی است. چنانچه منابع این پروژه به موقع پرداخت شود و محدودیت های بودجه ای مانعی ایجاد نکند، اسلامشهری ها بهمن ماه یا نهایتا اسفندماه سال 1403 شاهد افتتاح ایستگاه مترو شاطره ، چهاردانگه و صد البته ابتدا ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر خواهند بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.