بازدید سایت : ۳۶۵۵۹

رونمایی از اولین رام از قطار ملی مترو در دهه فجر

طبق برنامه علاوه بر یک ران واگن چینی که قرار است بهمن ماه به تهران برسد، ۳ رام قطار ملی مترو هم باید امسال به ناوگان اضافه شود.

رونمایی از اولین رام از قطار ملی مترو در دهه فجر
تین نیوز |
طبق برنامه علاوه بر یک ران واگن چینی که قرار است بهمن ماه به تهران برسد، ۳ رام قطار ملی مترو هم باید امسال به ناوگان اضافه شود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  علیرضا شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو به همشهری گفت: «قراردادتامین و تولید مجموعه های اصلی قطارملی توسط شرکت های دانش بنیان داخلی ازجمله شرکت مپنا ریلی و جهاددانشگاهی علم وصنعت به خوبی پیش می رود و قریب به ۷۰ درصد قرارداد هایی که ما باید درشرکت واگن سازی تهران باتامین کنندگان ایرانی منعقد میکردیم نهایی شده است. اما دولت هنوز پرداخت هایی را که باید انجام نداده است، لیکن باهدف آغاز تولید انبوه قطارملی و با دستور آقای زاکانی، شهرداری تهران پیش قدم شده و دستور واریز پیش پرداخت اولیه را صادرکرده است.»

شیخ طاهری افزود: «باتوجه به اینکه ارزش روز این قرارداد حدودا ۴ هزار میلیارد تومان است طبق قرارداد لازم است که برای آغاز عملیات ساخت حداقل ۲۵ درصد آن یعنی هزار میلیارد تومان تزریق شود و مبالغ کمتر کارساز نیست. با وجود اینکه کار سختی است، اما هم امیدواریم و هم تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم تا طبق برنامه امسال بتوانیم ۳ رام قطار ملی را تحویل دهیم. به این صورت که یک رام تا دهه فجر آماده شود و ۲ رام بعدی هم تا پایان سال تحویل دهیم.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.